siDDis Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Eg har tenkt å kjøpa meg dual core intel http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309926&cks=PRL og detta asus HKet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310297&cks=ACC Finnes det betre og billegare alternativer når det gjeld HK? Men eg har ingen anelse når det gjelder valg av minne, trenger ikkje meir enn 512mb. Av kabinett så ynskjer eg meg eit lite og støyfritt som mogleg. Det einaste ekstra eg skal putti inni er eit ekstra nettverkskort, 1 cd-brenner og 2 harddisker. Endret 4. juli 2005 av siDDIs Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Er litt viktig at du presiserer hva slags tjenester serveren skal kjøre, hvilket OS, hvor mange brukere ++ Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 er ikkje akkurat det eg spør etter, uansett det blir gaming, web, fil, video og alt mulig anna dill dall på den starter med win2003 men skal gå over til linux etterkvart som det vil få ein skikkeleg media encoder Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 ingen som har brukbare forslag? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 trenger hjelp til kva slags hastigheit på minnemodulane eg skal velga, tips? Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hovedkortet støtter minnebrikker som operer på 400-, 533- og 667MHz. To slike vil være et godt valg etter min mening. Dersom du ønsker litt mer minne kan du vurdere dette settet. Kabinett er på mange måter en smakssak, men jeg tror det vil være lurt å velge en løsning med gode ventillasjonsmuligheter for harddiskene dersom serveren skal være i drift kontinuerlig. Chieftec sine ATX-kabinetter er veldig greie sånn sett, men de er kanskje litt i det største laget. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 chieftec har som oftast eigne psu til sine kabinett, trenger ein psu som er stabil og SVÆRT stille 300w bør jo halde, eller suger dual core meir straum? Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg tror ikke at det skal være noe problem å drive oppsettet ditt med en 300W PSU. Enermax, Antec m.f. lager gode strømforsyninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå