int20h Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Microsoft kommer til å betale 850 millioner amerikanske dollar til IBM for å rydde opp i eldre juridiske saker fra 1990-årene. Dette er en del av en større prosess hos Microsoft. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Jeg er på veldig usikker grunn her, men microsoft ble saksøkt for å ha en tilsvarende linje ala den under her i Windows 2.1 3.0 og 3.1: IF operativsystem = MSDOS THEN run, ELSE TYPE "Windows cannot run on this OS". Jeg er ikke sikker på om det var IBM som saksøkte eller om 90-tallet såvidt var over før rettsaken kom i gang. Hvis noen er mer sikre på om dette inngår i denne erstatningen så si gjerne i fra. Jeg er nyskjerrig på å få lese den saken på nytt Edit: Nei, det var vist Caldera's RD-DOS: Though DR-DOS was almost 100% binary compatible with applications written for MS-DOS, Microsoft nevertheless expended considerable effort in attempts to break compatibility. In one example, they inserted code into Windows 3.0 to return a non-fatal error message if it detected a non-Microsoft DOS. With the detection code disabled (or if the user canceled the error message), Windows ran perfectly under DR-DOS. [1] (see also Embrace, extend and extinguish for other Microsoft tactics.) Endret 4. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå