Gå til innhold

K8T800 chipsett og HDD

Pirka

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har Abit KV8-MAX3 med K8T800 og det jeg lurte på var HDD støtte.

Får jeg noen problemmer med såpas store sata HDD som 300-400GB ???

Vil HK gjennkjenne HDD slikt at jeg kan brukke heile lagringskapasitet ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan vel oppleve litt problem viss du vil installere windows på en SATA disk med K8T800.. Men viss eg forstår deg rett så skal du vel berre utvide med ein ekstra harddisk.

Det skal vel gå greit å installere Windows på en SATA-disk, bortsett fra at man må ha en SATA-driver tilgjengelig på diskett underveis i Windows-installasjonen.

Er rimelig sikker på at begge diskene mine i PC'en hjemme er av typen SATA, og jeg har et K8T800-basert hovedkort. Kjører forøvrig WinXP.

Lenke til kommentar
Du skal vel uansett partisjonere en disk på 300-400 gig

Det kan nok være lurt. Dersom du skal bruke disken som bootdisk, kan du forøvrig gjøre dette under windowsinstallasjonen så lenge det er snakk om en ny disk.

Edit: Omformulerte en del. :p

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Det er litt kjedelig i såfall, for hvis jeg husker riktig, så MÅ du ha driveren på en diskett under windowsinstallasjonen. Ganske klønete fra Microsofts side i såfall... :cry:

Enten husker du feil, eller så snakkes det om forskjellige versjoner av Windows. Jeg installerte nylig XP på en maskin (Epox K8T800, Seagate S-ATA 300GB), og det rullet rett inn uten behov for noen seperat driver diskett.

(Har siden installert Fedora Core 4 Linux på samme maskin i dual-boot oppsett, og det gikk også smertefritt)

Det jeg derimot HAR hatt masse problemer med, er kombinasjonen VIA chipsett/IDE-kontroller og Hitachi (IBM) Deskstar PATA-disker. Fikk aldri DMA til å virke skikkelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...