Pilseboben Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Jeg har hørt noe om at ved å lodde sammen eller klippe 2 pinner på Intel´s PIIIII Cpu, kan man få vekk multiplier låsen? er dette riktig, eller er det bare svada? Jeg har en Intel PIII 600@628mhz som kjører fint, men kjører jeg den opp mer, blir ting ustabilt,virker som om det er AGP porten som ikke liker det. Noen tips å komme med?? -Bomboo Lenke til kommentar
Novec Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Det skulle ikke forundre meg om det går an å gjøre noe sånt for å låse opp multiplieren, men det er nesten merkelig at det ikke er mer viden kjent om det er tilfelle. Uansett er det lite å prøve seg fram til om du ikke vet akkurat hva du gjør :smile: Angående overklokkingen, hvilken type prosessor har du (Katmai eller Coppermine) og hvilket hovedkort/grafikkort har du? Ellers blir det vanskelig å hjelpe deg... Lenke til kommentar
Yallis Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Hvis noen har mere info om det der så kan jeg godt ofre min 166mmx socket 7 som ikke vil over 225 med en FOP38 på toppen Et hæl****es bråk når den er igang, men ribba holder seg i det minste kald. hehe. _________________ Yallis [ Denne Melding var redigert av: Yallis på 2001-08-05 04:00 ] Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 eneste jeg har hørt er at man kan sette fsb på cpu,dvs ved og sette teip på en pin så vil den være en 133 fsb cpu.låsing på pIII er gjort med laser(ihvertfall det jeg har lest)så det sies og være umulig og låse opp Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 6. august 2001 Forfatter Del Skrevet 6. august 2001 On 2001-08-03 17:49, CannoliBoy skrev: Det skulle ikke forundre meg om det går an å gjøre noe sånt for å låse opp multiplieren, men det er nesten merkelig at det ikke er mer viden kjent om det er tilfelle. Uansett er det lite å prøve seg fram til om du ikke vet akkurat hva du gjør :smile: Angående overklokkingen, hvilken type prosessor har du (Katmai eller Coppermine) og hvilket hovedkort/grafikkort har du? Ellers blir det vanskelig å hjelpe deg... -Mener at det er en KATMAI. Intel PIII 600(100 X 6.0) Slot 1 Hovedkortet er Aopen AX63Pro Hjelper det? -Bomboo [ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2001-08-06 08:36 ] Lenke til kommentar
Novec Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Om det er en Katmai og du ikke har spesielt god kjøling, kan det rett og slett være at du har nådd prosessorens maksgrense. Husk at 600 var det raskeste Katmai noengang ble produsert som, og det er en grunn til det... Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Glem det. Det er helt umulig, garantert. Det høres mer ut som om du snakker om en AMD prosessor. Der kan du "låse" opp multiplieren ved å koble sammen noen "broer" på selve prosessoren. Dette refereres til på mange hardware sider som blyanttrikset. cjordan61 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå