Gå til innhold

Kan man drikke batterivann?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hadde du hatt batterisyre i munnen tror jeg neppe du ville vært istand til å smake noe som helst den dag idag.

Jeg har selv etset bort en halv genser, litt hud og lakken på en gammel bil med batterisyre. Sikker på at det var syre dere smakte på?

Lenke til kommentar

Humm, husker jeg smakte batterisyre fra et AA batteri ei gang.. Var vel 8-10 år og gla i godteri.. Hadde ei godterihylle, og på hylla under så lå det no veskeaktige greier som i mine øyne var sjokolade, tok det på fingeren og inn i munnen. Smakte ikke best så da var det ut på kjøkkenet å skylle godt med vann til smaken var borte... :roll:

Lenke til kommentar
Var nok ikke batterisyre akkurat nei :p

Batterisyre er stærkt ætsende. Skyl omgående med vand, hvis det kommer på huden og søg læge

Hvis batteriet er utladd vil konsentrasjonen på svovelsyra være lavere. Og da ville det kanskje ikke være umulig å drikke det? Uansett, ikke prøv!

Endret av Vain
Lenke til kommentar

Batterivann er vell vann uten noen som helst næringsstoffer? Jeg har drukket flere liter vann uten næringsstoffer eller noe som helst. Jeg lever fortsatt og er i relativt god form.. På gamle båter så drakk man slikt vann (destilert med eva uten å ha tilsatt noe ekstra)..

Det er vann som er kokt ved ca 30c under trykk

Lenke til kommentar
Eneste kjipe med batterivann er at det ikke smaker noe som helst, kjenner at du har noe i munnen, men smaker det ikke. :p

Jepp.. Smaker ingenting (men vann smaker sjelden såå mye da). Selv så drakk jeg mye melk og mye juice når jeg var på tur med SC Baltic. (30år gammelt palleskip.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...