T_J_E Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg lurer på har høyden så veldig og si i fotball ? Er det egentlig så mye vanskeligere og bli en god fotballspiller selv om man er lav. Eller kan det egentlig være fordel og være lav fotballspiller. ? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Høyden spiller ingen rolle i fotball. Enkelt og greit! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jo høyere man er, jo lettere er det å vinne hode-dueller... Men jo lavere du er, jo mer smidig er du... Som oftest. Lenke til kommentar
~Joakim~ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kommer veldig an på posisjon og ferdigheter. Men å være høy er som regel ikke en uting i fotball. Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Se på Jan Koller,205 cm elns og pøser på med mål for Dortmund og Tsjekkia! Se På Michael Mifsund som pøser på med mål for Lillestrøm og Malta! Kun 158 cm elns! Endret 6. juli 2005 av siggetheman Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Men skal du bli keeper på høyt nivå, burde du IKKE være lav. Dessuten er de aller fleste midtstoppere høyere enn gjennomsnittet.(Ja, vi ser bort fra f.eks. Cannavaro) Du har ingen slike "regler" for at noen må være lave, så konklusjonen må være at i enkelte posisjoner er det en fordel å ha noen cm på strømpelesten. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 nå bør det vel sies at imong er vigtigere enn høyde i hodeduell Lenke til kommentar
K1M is me =) Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Se på Saviola. Se på Cordoba i Inter som er midtstopper. Se på Tronf Olsen i Glimt. Tror du skjønner tegninga. Og som de andre skriver.... Større filk vil ofte vinne hodedueller (Kjølner i Glimt, Evensen i Oslo Øst), mens de små er mer smidige.... Lenke til kommentar
magnus310 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Enig med awpr. Den som har scoret flest mål med hodet på laget mitt er den nest minste av alle gutta! Hvis man ikke er så høy må man kompensere med innsatsvilje, fart, smidighet og teknikk. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jo høyere du er, jo dårligere forutsetninger har du for å få en knallgod koordinasjon. Men det finnes unntak. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Evensen i Oslo Øst Du mener vel Even Iversen?? Ingen som heter Evensen i Oslo Øst. Det er kanskje sånn at de som ikke har høyden med seg, må være dyktigere på posisjonering, timing osv, men jeg tror ikke at de høye ikke kan være like gode til dette, men som det heter i ordtaket: "Nød lærer naken kvinne å spinne". De høye har fordel av å være høye og MA ikke lære god posisjonering og timing for å lykkes i lufta... Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Jo høyere man er, jo lettere er det å vinne hode-dueller... Nja... Er ikke helt enig i det... Timing er like, om ikke mer, viktig for å vinne en hodeduell.... Hvor sterk du er i kroppen har også mye og si.... Men åff kårs, hvis du er 210 er det jo enklere å vinne en hodeduell, enn om du er 1.70... Hvis du ikke har en hælvettes spenst da Lenke til kommentar
monstar Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Spenst og timing teller en del. Men om du er høy så vinner du duellene letter, men jeg kjenner et par på 1,90 som taper hodedueller for de er for pinglete i duellene, de trår ikke til. Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Selv er jeg kun 1,68 elns og var kongen på mitt lag. Var kongen ja, helt til jeg brakk foten Endret 21. august 2005 av siggetheman Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Teknikk har mye å si for høyden. Er du høy, har du som regel større problemer med å ha god teknikk, kontra en som er lav. Lenke til kommentar
K1M is me =) Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Evensen i Oslo Øst Du mener vel Even Iversen?? Ingen som heter Evensen i Oslo Øst. Det er kanskje sånn at de som ikke har høyden med seg, må være dyktigere på posisjonering, timing osv, men jeg tror ikke at de høye ikke kan være like gode til dette, men som det heter i ordtaket: "Nød lærer naken kvinne å spinne". De høye har fordel av å være høye og MA ikke lære god posisjonering og timing for å lykkes i lufta... Sorry den der ble feil! Iversen er fasitsvaret ja! Lenke til kommentar
XimeN Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Nei, høyde har ingenting å si, på om du har forutsetninger for å bli en god fotballspiller. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Bare har lyst å svare.... Er 160cm høy, spiller forsvar. Har ingen problemer med å "ta" personer som er 170-180 høy. Springer de ofte opp også, morsomt Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Spørs ofte hvor en spiller på banen og da, det er jo som regel bare et par stk som pleier å være opp i duellene, og det er når keeperen sparker ut ballen. Å være lang har sine fordeler og ulemper, samma med å være liten, derfor er vel en god variasjon bare bra. Er du liten og sterk i kroppen er det like bra som å være lang og sterk i kroppen. Treneren pleier jo som regel å se ann hvordan laget er og legger spillinga deretter også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå