andersen106 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) hei jeg har en amd athlon 64 3200+ venice, som ikke vil clocke! jeg har økt fbs i bios begynte smått,(er original 200 og økte til 210 og multi på 10.) jeg trykker save og den bruker lang tid.. så kommer startupen der sier den WARNING! now system is in safe mode, please reset overclocking, features in the setup menu... jeg kan trykke f1 for continue men da er den original.. i følge cpu-z [ den er ikke overclocka med 210 fbs det veit jeg har clocket er par cpu.] venice skal jo være en artig clocker!! jeg har amd athlon 64 3200+ venice msi k8n neo2 s-939 3200 twinmos 512mb kan noen hjelpe meg??? takker Endret 4. juli 2005 av andersen106 Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Har du oppdatert til nyeste bios? Endret 4. juli 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det er så mye mer enn bare HTT (det heter ikke FSB eller FBS) som skal endres på i BIOS, så om du ikke har gjort noe annet enn å bare øke fra 200 til 210, er det ikke rart om det stopper opp. Da har du tydeligvis møtt veggen pga. for lave spenninger/for stramme timings til minnet, for høy frekvens for minnet osv. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hvilke hdd bruker du?? Jeg hadde lignende problem..Grunnen var at når jeg hadde tatt i bruk Sata1 og sata2 så funket Oc lignende som du forklarer her. når jeg byttet om til sata3 og sata4 så funket det med engang Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 [ den er ikke overclocka med 210 fbs det veit jeg har clocket er par cpu.] venice skal jo være en artig clocker!! Vet ikke om jeg forstod helt hva du mente med det... Men uansett er det som Playmofetish mye annet enn akkurat cpu i seg selv som kan stoppe deg. Har du låst pci/agp feks? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Er nesten sikker på at det er ram'en som stopper deg. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Flyttet fra CPU/Prosessorer Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) for d første så må du sette ned Hyper transport til 4. hvis den står på 5 eller auto, så får du ikke overklokka en skit. det andre du bør gjøre er å låse minnet og pci/agp hastighet (som er postet tidligere) I tillegg bør du ha nyeste bios Endret 14. juli 2005 av k_wannebo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå