Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer etter SP2 (?)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk reparert dataen, og de som reparerte den innstallerte SP2 ;-/

Etter dette har det kommet et ikon nede på oppgavelinjen(Se vedlegg)

Av og til blir jeg logget av MSN, og mIRC...

Men jeg kan fortsette å surfe på nettet...

Jeg har ikke router...

EDit: Jeg har tatt av SP2 brannmuren, og bruker Norton brannmur(som har fungert helt fint før)

Endret av TheMasteR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sies at dette er en "bug" i SP2 som forårsaker svekket nettverksforbindelse for arbeidsstasjoner som bruker Microsoft’s L2TP-baserte Virtual Private Networking (VPN) klient. Likevel, denne "bugen" ser ut til å forårsake problemer for de som ikke har noen tilknytning til VPN-klienter også.

Hvordan finner jeg ut om mitt system er berørt av denne "bugen"?

Hvis du har installert Windows XP Service Pack 2 og erfarer en av følgende symptoner, er ditt system berørt av denne "bugen":

- Nettverkstilkoblingen din rapporterer et problem med "Begrenset eller ingen forbindelse"

- Du har problemer med å koble til Internett eller ditt lokale nettverk

- Nettverkstilkoblingen har problemer med å motta IP-adresse

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette problemet?

Hvis du får denne meldingen, last ned og kjør Microsoft Patch (KB884020).Følg instruksjonene lenger ned! Alternativt kan du laste ned en .ZIP-fil med denne patchen, registry fil og instruksjoner ved å klikke her.

1.) Last ned overnevnte patch fra Microsoft

2.) Kjør oppdateringen for å installere den

3.) Kjør følgende Registry fix for å fullføre oppdateringen. Kopier og lim inn følgende tekst i Notisblokk, lagre filen som FixReg.reg, legg den på ut på desktop'en og dobbeltklikk på den for å legge verdiene inn i Registry:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEM``CurrentControlSetServicesIPSec]

"AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule"=dword:00000002

4.) Restart PC-en.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg fikk reparert dataen, og de som reparerte den innstallerte SP2 ;-/

Etter dette har det kommet et ikon nede på oppgavelinjen(Se vedlegg)

Av og til blir jeg logget av MSN, og mIRC...

Men jeg kan fortsette å surfe på nettet...

Jeg har ikke router...

EDit: Jeg har tatt av SP2 brannmuren, og bruker Norton brannmur(som har fungert helt fint før)

Du har vel ikke tilfeldigvis Telenor ADSL med et modem som er levert før April 2004? I såfall er denne feilmeldingen riktig, og ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar

Jada, jeg måtte gjøre det på en bærbar jeg hadde, fikk aldri til nettverket ordentlig på den med SP2.

Ha en god brannmur, feks Zonealarm, og antivirus, så slår du av automatiske oppdateringer på Windows etter du har formatert og installert.

Bare husk og installere brannmuren før du kobler maskinen på nettet.

SP2 lager krøll på enkelte maskiner, da er det like greit la være installere den. :roll:

Lenke til kommentar
Er det mulig å fjerne SP2 ?

Vurderer å formatere, deretter installere på nytt uten SP2...

I og med du ser ut til og bruke Online med reint modem så vil ikke nettkortet få tildelt en IP, det du kan gjøre er og sette en fast IP på kortet f.eks 192.168.0.1 og feilmeldingen vil forsvinne. Det er langt bedre enn og tulle med maskinen uten SP2.

Lenke til kommentar
SP2 lager krøll på enkelte maskiner, da er det like greit la være installere den. :roll:

Har innstallert SP2 på hundrevis av maskiner og finner dette rådet ditt svært merkelig for og si det pent.

Hva du finner merkelig kan ikke jeg ta hensyn til, jeg snakker fra egen erfaring.

Når jeg har prøvd absolutt alt, og ingenting fungerer med SP2 av nettverksrelaterte ting, da gjør jeg som jeg finner best.

Og når han spør om det går ann, så ja det går helt fint ann.

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig godt kjent dette med SP2, feks her:

http://programmer.no/art.php?artikkelid=9805

Hvis du har prøvd det som du kan få til selv er det ikke mye mere du kan gjøre, skal du levere inn pcen eller søke ekstern hjelp kan det bli dyrt.

Du kan prøve oppdatere fram til du får SP2, hvis det går, på min XP cd som er "versjon2002" så henter den ned to oppdateringer før den får tilbud om servicepack2. Dette hvis jeg går manuelt inn på Windows update.

Da kan du avinstallere lettere etterpå hvis noen av oppdateringen før SP2 skulle lage noe problem.

Litt minus egentlig uten SP2, for mye av den trådløse håndteringen går lettere med, men det er jo ikke noe stort problem når du har klart deg bra før.

Lenke til kommentar
Det er langt bedre enn og tulle med maskinen uten SP2.

Men da jeg ikke hadde SP2, funket alt bra... :shrg:

Prøvd rådet jeg ga om og sette fast IP på kortet?

Hvordan gjør man det? :blush::blush:

Det jeg kom på, var at Jeg har hatt PC'en i 2 uker nå, og det er bare de 2-3 siste dagene der dette har skjedd..

EDit: skjer ofte på kvelden og om natten...

Jeg la inn den oppdateringen, hjalp ikke ;/

Endret av TheMasteR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...