Gå til innhold

Overkill med 6600GT på en 2,4 GHz?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe meg nytt skjermkort, siden mitt Gainward FX5200 godt kan klassifiseres som "elendig", men så er jeg i tvil om resten av systemet mitt er så dårlig at det egentlig ikke er vits i å kjøpe ett eller annet 6600GT-kort, som foreløpig er den hotteste kandidaten. Holder det med et Radeon 9800 el.?

Resten av systemet mitt:

Abit IS7

2,4 GHz P4 m/HT

512 MB jalla-RAM

standard HDD, CD-brenner osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det er APG du snakker om. Vel jeg kjører 6600GT på amd xp 2500+ barton.

I mine øyne er det ikke overkill. Var en som skulle kjøpe 6600GT eller 6800GT til celeronD system. Om det er overkill eller ikke kan diskuteres. Men trur du gjør et godt kjøp der.

Edit: så nå at du har 512 ram, hvilke spill har du tenkt å dra? hørt at bf2 krever endel ram, trur rammen er flaskehalsen i systemet ditt hvis du skal ha 6600GT.

Endret av BKB
Lenke til kommentar
Gainward FX5200 godt kan klassifiseres som "elendig"

Hahah, og hva er da mitt GF4 Ti 4200? :p

haha.. vittig... det har jeg også...

kjørte 3Dmark2003 i dag = 1700 poeng :thumbup:

med 2gig ram og 2,8GHz prescott...

jisses sier bare jeg.. testet fordi jeg får DETTE til mandag/tirsdag...

anyway: jeg syntes ikke det var noe særlig overkill nei... spander på det en liten ram-brikke til også, så har du en arbeidshest...

Lenke til kommentar

mye bedre enn ett fx5200 :thumbup:

:dontgetit: Hæ?

FX5200 er et elendig skjermkort. sier ikke at alle korta i FX serien suger. Men blei vel ikke noe Overklokkingsvennlig og toppsjiktet kort for gamere.

Lenke til kommentar

mye bedre enn ett fx5200 :thumbup:

:dontgetit: Hæ?

Han bare svarte på spm. ditt. GF4 TI er bedre enn fx 5200, bare det at GF4 er directx8 kort.

Edit: sent ute

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

anyway: jeg syntes ikke det var noe særlig overkill nei... spander på det en liten ram-brikke til også, så har du en arbeidshest...

Hihi, jeg venter på lønn, og dermed X800XT :p

Lenke til kommentar

Hihi, jeg venter på lønn, og dermed X800XT :p

hmm, bedre å oppgradere til PCI-E system da vel? begynner vel å grense til utdatert system med heftig skjermkort.

Lenke til kommentar

Husker jeg ikke det helt feil,mener jag att komplett hadde det samme kortet på tilbud i forrige uke til en pris av 2395,-

Lenke til kommentar
Husker jeg ikke det helt feil,mener jag att komplett hadde det samme kortet på tilbud i forrige uke til en pris av 2395,-

ja, jeg er ikke helt blåst, heldigvis... bestillte det på søndag, til tilbudspris... hehe... men nå er det ikke legner tilbud, og nå koster det mye mer.. men jeg kan jo ikke lenger linke til tilbudet, ettersom det er den samme siden, og de bare har endret prisen på siden...

anyway, jeg betalte bare 2300 for det..

Lenke til kommentar

mkrwii: Jeg synes ikke det er overkill. 6600GT er et fint siste spillmessig krampetak for den PCen.

Tips: Det finnes trolig en rekke bra AGP skjermkort i bruktmarkedet til gode priser fordi folk oppgraderer til PCIe som bare det. Trolig noen 6600GT AGP også.

Espen*Arney: 6800GT på en AMD 1,8GHz kommer helt an på hvilken CPU det er snakk om. Hvis det er Duron 1,8GHz så vil jeg si det er overkill, hvis det er Athlon64 3000+ Sokkel 939, 1,8GHz så vil jeg si at det ikke er overkill, særlig ikke om du skal overklokke CPU'en i tillegg.

Lenke til kommentar
Espen*Arney: 6800GT på en AMD 1,8GHz kommer helt an på hvilken CPU det er snakk om. Hvis det er Duron 1,8GHz så vil jeg si det er overkill, hvis det er Athlon64 3000+ Sokkel 939, 1,8GHz så vil jeg si at det ikke er overkill, særlig ikke om du skal overklokke CPU'en i tillegg.

her er det snakk om en amd atholn xp2500+ på 1,8ghz..(socket a)

Lenke til kommentar
her er det snakk om en amd atholn xp2500+ på 1,8ghz..(socket a)

I så fall vil jeg si det er på grensen til hva som er overkill eller ikke. Dvs. at du får tynt systemet så langt det er praktisk og økonomisk å gjøre det, uten at CPU'en begrenser alle mulige tester og spill. Altså en fin siste krapmeoppgradering av det gamle systemet for å utnytte siste rest av kraft i det.

PS. Athlon XP 2500+ var kjent for å overklokke bra så det kan være en fin mulighet til å overklokke den litt. Enten via økt FSB eller hvis multiplieren er ulåst: øke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...