Gå til innhold

kvalitetsforskjell i 10*15 ved 1500,- og 2500,-?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med de kameraer du nævner som eksempler: nej. Efter min mening tager Canon A510 også bedre billeder end IXUS 40, men alle disse 4 kameraer er gode vl vil give dig fine billeder. På ren billedkvalitet ville jeg rangere dem således:

Nikon Coolpix 5900

Canon A510

Canon IXUS 40

Nikon Coolpix 3200

Men lad mig igen understrege at ingen af disse tager dårlige billeder ("All animals are equal but some animals are more equal than others" - George Orwell: Animal Farm) ;)

Lenke til kommentar

Canon A510 har fuldt udvalg af manuelle muligheder, noget som Nikon 5900 ikke har. Derimod er Nikon Coolpix 5900 hurtigere end Canon A510.

Mht batterilevetid er jeg ikke sikker, men ingen af de to har specielt dårlig kapacitet, så lad ikke det være afgørende. Dog medfølger der et genopladeligt batteri til Nikon 5900, mens du selv skal købe batterier (AA) til Canon A510. At dette bruger AA-batterier er der nogle fordele ved, idet du kan købe dem overalt hvis dine genopladelige (som du jo bare køber separat :) ) ikke kan mere.

Ellers får du jo 2 MP mere ved Nikon, men når du bare skal lave 10*15 print betyder det ikke noget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...