Kfinn Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg vet at jeg ikke burde spørre om dette fordi det sikkert står et annet sted i forumet, men jeg finner det ikke (tro meg jeg har lett - eller så er jeg blind (ikke usansynelig)) Here goes... Jeg har et blått BX01BLD fra Chieftec og vil lage et vindu. Jeg har et utvalg av verktøy (på jobben) og har noen spørsmål: 1. Hvor tykk burde plexiglasset være? 2. Hva burde jeg bruke til å kutte i dørene? Har en Dremmel og lurer på om denne er enklest å bruke... men, hvilke bitt skal jeg bruke? Er det noe annet jeg kanskje burde bruke? 3. For å kutte i selve glasset (skjære ut hull til vifte) tenkte jeg skulle bruke bitt 561og bitt 565 til Dremmel (leste det i en anne post) Går dette greit? 4. Er det nødvendig å legge en list rundt? Blir kantene stygge når du kutter? Takk for hjelpen... til deg som svare altså (duh) _________________ XP2000+ ABIT KR7A-133 Gainward AGP GeForce3 Ti/500TV 128MB WD80 7200rpm 512Mb PC2100 RAM 16x/10x/40x Plextor Panasonic DVD Chieftec DX01BLD Windows XP pro Kristian Finn [email protected] [ Denne Melding var redigert av: Kfinn på 2002-07-26 23:58 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 1. 2-4 mm, Som du sikkert skjønner, så hinter jeg til 3 mm som skulle være mitt i blinken :wink: 2. Stikksag anbefales. Se her for en guide: http://www.tomshardware.com/howto/02q3/020...pc_case-09.html 3. Skal du ha et rundt hull i plexiglasset, så vil jeg anbefale en hullsag for drill. Bruk lav hastighet og moderat press. Ellers så smelter glasset. 4. Hvordan kantene blir avhenger av hvor flink du er. Med litt filing og pussing etterpå skal det gå uten list. Men husk kanten blir blank/umalt, og kabinettet er blått. Så du bør smøre litt lakk rundt den for best resultat. Egentlig vil jeg anbefale en kantlist, da har du litt bedre marginer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå