vegge Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Min tidligere skjerm; en Samtron 96P laget pipelyder i "standby-modus" og jeg fikk byttet den på garantien. Nå sitter jeg her med en Samsung SyncMaster 957p. Den er litt bedre enn Samtronen, lager ikke like mye lyder og slikt, men har et annet problem. Under booting av Windows blinker skjermen blått et par ganger... ellers fungerer den fint. Filmet dette med mitt digitale fotoapparat og har lagt ut filmen midlertidig. Film 860kB (ypperlig for isdn-brukere!) Film 2,06MB (litt bedre kvalitet, men fortsatt dårlig..) Så spørsmålet er; hva er dette? Er det skjermen som er rar, eller har det noe med software å gjøre. Litt merkelig at det bare er når Windows starter... Disse blå blinkene var der rett etter installasjonen av xp, og etter at jeg hadde installert drivere til skjermen (xp-drivere som fulgte med) Har dere opplevd noe lignende? Hvis ikke, får jeg be infocare om å sjekke opp tråden... Eller kanskje jeg bare skal bære den 20 kg tunge skjermen opp i stua til familie-PC-en og teste den der!? Å så smart jeg er! :smile: Edit: måtte fikse linkene! _________________ Hvilken vei går ramprisene? Opp? Send meg en privat melding når de har nådd toppen, greit? [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-26 23:58 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Skal fikse videoklippene snart, hvis de ikke fungerer! Nå er de fikset, og det fungerer i hvert fall hvis man høyreklikker og velger lagre som! [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-26 23:57 ] Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Nå får ikke jeg lastet ned noen av de filmene men det du beskriver er no av det samme som skjer på mitt Gainward GF4 TI4400. Veit ikke hva det kommer av men så lenge det ikke er sånn noen andre steder så lar jeg det bare være. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Fint om du først kunne sjekka om det samme skjer på en annen PC før du spør i forumet, ja. Hvis det ikke funker er det lite lekfolk som oss kan gjøre med det, send den inn til service. Skjermer er nasty business! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Ok, skal teste, tilbake om 5-10 min... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 WinXP blinker her også, såvist jeg vet gjør den alltid det. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Du Blib, har du sett videoklippet. WinXP skal garantert ikke ha slike blinkende ting! Som sagt testet jeg nå skjermen på 600MHz-en oppe. Og hva tror dere skjedde? Joda, den funket ypperlig. Ikke noe blinking i det hele tatt! Så er det noe lurt dere anbefaler meg? Biosinnstillinger? Inkompatibilitet med komponentene i PC-en min kanskje? [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-27 00:46 ] Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-27 00:24, Blib skrev:WinXP blinker her også, såvist jeg vet gjør den alltid det. Nei den gjør ikke det hos meg hvis jeg bytter til mitt gamle skjermkort: Creative GF2 MX400. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-07-27 00:40 ] Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Sitter her med en Samtron 96P som også piper i standby. Fikk du virkelig en ny skjerm på garantien bare på det? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Okvangar, les denne tråden som jeg startet på forumet til PSData. Ja, jeg fikk ny skjerm bare pga. det! Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Havegg: Mange takk. Kjøpte og skjerm på PS, ser vel ut som jeg kan få ny. Det er andre ting jeg er misfornøyd med og. Gode Ting :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Så det er altså ingen som har noen formening om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt den blinkete skjermen? Eller hva som er galt..? Kan mitt MSI GeForce 2MX400 skjermkort ha skylda? Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Mener du den blinkinga ved "bootscreenen". Isåfall er det bare skjermkortdriverne. Hvis du installerer VIA service pack drivere (hvis du har VIA chipset), så skal jeg love deg det blir blinking! Blinkingen er bare skjermkortets søk etter hva slags skjerm som er koblet i tror jeg! Skal forresten si at PCen din starter opp fort! _________________ Andre Skare Berg home.no/aderlig [ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-07-28 01:25 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå