Gå til innhold

Skjermproblem (se videoklipp!)

vegge

Anbefalte innlegg

Min tidligere skjerm; en Samtron 96P laget pipelyder i "standby-modus" og jeg fikk byttet den på garantien. Nå sitter jeg her med en Samsung SyncMaster 957p. Den er litt bedre enn Samtronen, lager ikke like mye lyder og slikt, men har et annet problem.

Under booting av Windows blinker skjermen blått et par ganger... ellers fungerer den fint.

Filmet dette med mitt digitale fotoapparat og har lagt ut filmen midlertidig.

Film 860kB (ypperlig for isdn-brukere!)

Film 2,06MB (litt bedre kvalitet, men fortsatt dårlig..)

Så spørsmålet er; hva er dette? Er det skjermen som er rar, eller har det noe med software å gjøre. Litt merkelig at det bare er når Windows starter... Disse blå blinkene var der rett etter installasjonen av xp, og etter at jeg hadde installert drivere til skjermen (xp-drivere som fulgte med)

Har dere opplevd noe lignende? Hvis ikke, får jeg be infocare om å sjekke opp tråden... Eller kanskje jeg bare skal bære den 20 kg tunge skjermen opp i stua til familie-PC-en og teste den der!? Å så smart jeg er! :smile:

Edit: måtte fikse linkene!

Hvilken vei går ramprisene? Opp? Send meg en privat melding når de har nådd toppen, greit?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-26 23:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du Blib, har du sett videoklippet. WinXP skal garantert ikke ha slike blinkende ting!

Som sagt testet jeg nå skjermen på 600MHz-en oppe. Og hva tror dere skjedde? Joda, den funket ypperlig. Ikke noe blinking i det hele tatt!

Så er det noe lurt dere anbefaler meg? Biosinnstillinger? Inkompatibilitet med komponentene i PC-en min kanskje?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-27 00:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 00:24, Blib skrev:

WinXP blinker her også, såvist jeg vet gjør den alltid det.

Nei den gjør ikke det hos meg hvis jeg bytter til mitt gamle skjermkort: Creative GF2 MX400.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-07-27 00:40 ]

Lenke til kommentar

Mener du den blinkinga ved "bootscreenen".

Isåfall er det bare skjermkortdriverne.

Hvis du installerer VIA service pack drivere (hvis du har VIA chipset), så skal jeg love deg det blir blinking!

Blinkingen er bare skjermkortets søk etter hva slags skjerm som er koblet i tror jeg!

Skal forresten si at PCen din starter opp fort!

Andre Skare Berg

home.no/aderlig

[ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-07-28 01:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...