Complexity Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 bygget en pc lamme en kompis i går og instalerte windows xp professional på den i dag (var linux på den i går) og så har vi instalert alle drivere og oppdatert driver til skjermkortet. hans skjermkort: Radeon 9800 pro 256mb mitt: radeon 9600xt han fikk da 1517 i 3dmark 05 og jeg fikk 1711 poeng. jeg synes det er litt merkelig at jeg får høyere score enn han.. en kompis av meg har 9800 pro 128mb og han får 1720! resten av specs på hans pc. athlon 64 2ghz 3000+, 1024mb ram, 9800pro. resten av delene kan vel ikke ha noe å si?.. jeg lurer på hva som er problemet. har formatert den i dag og kjørte 3dmark rett etter alle driverene var instalert (restarta jo da ) hva er feil?.. burde jeg instalere en annen type driver (glemte akkurat navnet )? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Lammet du en kompis? Det var ikke pent gjort! Nuvel... Har du installert chipset-driverne? Hvis ikke kan det føre til slike ytelsestap som du snakker om her. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Lammet du en kompis? Det var ikke pent gjort! Nuvel... Har du installert chipset-driverne? Hvis ikke kan det føre til slike ytelsestap som du snakker om her. jag jeg lammet han vi instalerte alle driverene på cd'en.. kom på at instalasjon av direct x feilet.. skal instalere d nå edit 2: det står at det er instalert fra før.. men instalasjonsprogrammet bare blinket når vi prøvde å instalere det Endret 3. juli 2005 av complexity Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Du gjør ingenting galt om du installerer Direct X nå nytt, selv om det allerede er installert. Hvis du forsøker å installere en eldre utgave enn den som allerede er installert, vil ikke den eldre utgaven overskrive den nye. Det kompisen din bør gjøre er å laste ned siste versjon av DriverCleaner og bruke det til å slette alle spor etter grafikkdriverne som er i maskinen nå (NB! Følg instruksene i programmet!) og deretter laste ned og installere siste Catalyst eller Omage-drivere. Husk at driverne som følger med på vedlagte CDer ofte er temmelig gamle og utdaterte greier. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Nyeste version av alle drivere (spesiellt catalyst) burde hjelpe. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Nyeste version av alle drivere (spesiellt catalyst) burde hjelpe. har nyeste catalyst!.. og jeg har ikke brukt driverene fra cd'en.. direct x lar seg ikke instalere på nytt.. men kansje jeg skulle laste ned en gamlere version å prøve.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Kjørte drivecleaner akkurat slik det sto att jeg skulle.. med dvalemodus å hele pakka.. nå har jeg instalert nyeste catalyst på nytt.. fikk nå 1526 poeng.. litt bedre menn mangler enda en del prævde åsså å instalere direct x 7.. instalasjonen var likens som på 9'a.. først trykker jeg i accept the agreement så trykker jeg next så står det bare "the components installed are now ready for use". det har kommet opp hver gang vi prøver å instalere det.. så jeg tror ikke det er skikkelig instalert,, på min pc jobbet han lenge og jeg måtte reboote!... noen som kan hjelpe.. begynner å bli desperat nå! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Du må jo ha DX9C, såvidt jeg vet? Eller så må du oppdatere med nyeste patch til 3DMark, vil tro du ikke har gjort det... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Du må jo ha DX9C, såvidt jeg vet?Eller så må du oppdatere med nyeste patch til 3DMark, vil tro du ikke har gjort det... vet ikke om nyeste patch, men har instalert hotfix. har akkurat samme version og hotfix på min pc. vil også si at battlefield lagger mer på hans en min på samme grafikk.. så det er ikke bare 3dmark. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Prøv å gjøre som flere sier her.Oppdater alle drivere,samt drivere til HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå