Marius5051 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Når jeg starter opp PC'n så går det ekstremt tregt, når jeg går inn på bios tar det lang tid før PC'm engang reagerer på at jegg har trykket på tastaturet. Inne på biosen går t.o.m. klokken tregt. Når jeg kommer in på XP er det ganske liknende. F.eks når jeg skal åpne Winamp, min datamiskin osv.. tar det lang tid, så åpner programmene, det samme gjelder startmenyen, ofte henger hele systemet seg nå jeg åpner to ting samtidig, men nå det har gått lang tid svarer PCæn igjen. Jeg er ikke helt sikker på hva dette er for noe, jeg hører ofte folk foreslå virus/trojanere o.l. men jeg har prøvd forskjellige programmer for å fjærne dette uten særlig hell. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Opplevde noe lignende selv en gang jeg rotet litt rundt i bios'n. Det var en innstilling, jeg ikke husker hva var, som gjorde at maskinen ble skam treg. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Det er vel kanskje mulig det. Denne gangen tok oppstarten av PC'n ca 20 min. Dette kan jeg rett og slett ikke leve med. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Muligens du har vært morsom med deg selv og skrudd av L2 cache som du kan gjøre på flere socket A hovedkort. 20 min for en windows oppstart var omtrent så lang tid det tok når jeg testet ut dette. Men at klokken i BIOS går tregt tyder vel egentlig på at det er mer seriøse problemer. Lenke til kommentar
TommeN761 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Prøv å reset CMOS da.. Så får du sjekket om det er BIOS som er problemet. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hadde lignende problem. Resatte cmos og alt funket fint. Men jeg hadde heler ikke fikla i bios Lenke til kommentar
Buffaloboy Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Prøv først å resette cmos med jumperen sidna bios batteriet. Det kan jo kanskje være noe annet en bios oxo (throttlet cpu eller en annen defekt del?) Buffaloboy Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 -Reset CMOS, og sørg for at CPU er stilt inn som den skal være stilt inn (det var nemlig en feil på mitt gamle Socket-A hovedkort som stilte alt inn helt feil) -Formater PC'en -Oppgrader pc'en (hvis nøvendig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå