Gå til innhold

Nybegynner hjelp: Ang domenenavn og plass.


Anbefalte innlegg

Skal legge ut ei hjemmeside. Det jeg vet at jeg besitter til dette er ett ".no" domene fra uninett norid og 30mb hjemmeside plass hos bluecom.

 

Så som den nybegynneren jeg er lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre dette. Er det slik domenenavnet bare er rettighet til navnet og ikke noe plass? Hvis det er slik må jeg da legge ut siden på de 30mb'ene fra bluecom? For så og på en, eller annen måte videreføre ".no" domenenavnet til siden min hos bluecom?

 

Hvordan får jeg FTP adresse, brukernavn og passord fra bluecom? Bare sende mail og spørre?

 

Hvordan skal jeg eventuellt videreføre domenenavnet slik at de som besøker mitt ".no" domene blir sendt til bluecom siden?

 

Har som dere sikkert skjønner ikke peiling på dette. Sitter heller ikke med papirene fra Bluecom, eller Norid så....

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lønner seg alltid å sette seg inn i slikt før man går til anskaffelse av domene og serverplass. Domenet er som du sier bare rettigheten til å bruke domenet, det følger ikke med noen serverplass (med mindre du bestilte det). Når du bestiller plass hos BlueCom vil du sannsynligvis få en mail med FTP-informasjon som du trenger. Hvis ikke, send de en mail og spør.

Lenke til kommentar
Det lønner seg alltid å sette seg inn i slikt før man går til anskaffelse av domene og serverplass. Domenet er som du sier bare rettigheten til å bruke domenet, det følger ikke med noen serverplass (med mindre du bestilte det). Når du bestiller plass hos BlueCom vil du sannsynligvis få en mail med FTP-informasjon som du trenger. Hvis ikke, send de en mail og spør.

Takk for svar. Nå har det seg slik at det ikke er jeg som har kjøpt disse tingene. Så jeg har ikke hatt muligheten til å satt meg inn i det på forhånd.

 

Men hvordan knytter man noe opp mot domenet? Slik at når man besøker ".no" domenet startes siden som er lagt ut hos bluecom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...