PlastBox Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg og en kamerat har kjøpt MSI ULTRA-ARU hovedkort og Amd Athlon XP 2000. Når vi booter står det 1250MHz. Prosessoren er egentlig på 1667MHz. Det er ikke mulig å velge prosessorhastighet i biosen uten å forandre fsb, som nå er på 100MHz. Hva skal jeg gjøre for å få prosessoren opp i 1667? Må jeg overklokke? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Nei mener du må stille FSB. Men til hva husker jeg ikke. Leste det her på forumet så bare søk litt. Lenke til kommentar
sete Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 sett FSB til 133mhz, det er standard :smile: du overklokker ikke da, da kjører CPU på default. grunnen til at din kjører på 100mhz er at BIOS har automatisk valgt low-funskjonen Lenke til kommentar
fondus Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Det hovedkortet setter automatisk ned FSB'en hvis prosessoren er for varm for å ikke ødelegge den. sjekk temperaturen, den ligger under PC healt "ett eller annet" eller via PC alert ||| som fulgte med på softvarecden til hk'et. Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 ok. Takker så mye for hjelpen! Mne jeg og kameraten har et problem til! PC´ene fryser seg og det virker som om de bare gjør det når vi surfer. Tempen er aldrig over 43 grader. Vil det hjelpe å installere SP2? Hvorfor skjer dette?!?! Hva er normal/trygg temperatur hvis jeg setter fsb 133? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 ja det lønner seg altid å installere nesten alt som er på windows update saken,, og det problemet som du har med at saken fryser kan være at du trenger nyere drivere det oxo er der på update saken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå