Bytex Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Vi har 2 maskiner, en stasjonær og en bærbar PC. Meninga er å kunne kopiere filer fra hverandre. Jeg måtte hive inn et ekstra nettverkskort for å få utgang til cat5-kabelen vi har kobla mellom PC'ene. Kortet blir autodetektert. Problemet er at på begge maskinene står det "Network cable is unplugged" selv om kabelen er putta i hos begge. Begge har file and printer sharing installert. Hos meg har jeg local area connection (som er den vanlige internettilkoblinga), den fungerer normalt, og en ny local area connection 2 med rødt kryss på. Dette er det nye nettverkskortet. Eneste valget jeg får med høyreklikk er disable. Hvis jeg prøver å lage et nytt nettverk, får jeg bare beskjed om at kabelen er disconnected. Hvorfor det? Hva gjør jeg for at dette simple nettverket skal komme seg online? Jeg har også en ny connection i tray som har rødt kryss på. Endret 3. juli 2005 av Bitex Lenke til kommentar
enl Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hvis du skal strekke en kabel mellom to maskiner uten bruk av switch/hub, trenger du en krysset kabel. Slike kabler kan du finne i de fleste elektronikkbutikker. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Har vel feil kabel da isåfall. Takker for oppklaringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå