Qwseyvnd Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Er det lett å komme inn som innvandrer? Vil ha jobb der. Liker japanere innvandrer ? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 jappsene har ett åpent sinn og alle er velkomne!! Nei aner ikke... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Det er blant anna forskjellige utestadar i Japan som kvite ikkje kjem inn. Men eg trur ikkje det skal være spesielt vanskelig å etablere seg som innvandrar i Japan. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Du bør nok gi mer informasjon om hva du har utdannet deg som og hva du har tenkt til å søke på. Jeg tror at japanere liker utlendinger like godt som nordmenn i den betydningen at det varierer fr person til person, men mange av dem er ganske åpne så hvis du prøver så skal du nokk få deg noen venner. Hvor gammel er du? Men husk at arbeid er noe helt annet i Japan. Det forventes at du er trofast mot din arbeidsgiver og at han er trofast mot deg fra vogge til grav. Det er ikke sånn som i Norge at men skal bytte arbeid hvert 5. år for å få bedre lønn. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Japanere har vel generelt dårlige engelskkunnskaper, noe som betyr at du må lære japansk. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Les linken under og bli underholdt! Er den personlige bloggen til en afroamerikaner som flytter til Japan for å undervise barneskoleelever i engelsk. Utrolig morsomt og kanskje en smule subjektivt, men gir likevel et godt inntrykk av hva du kan forvente deg! http://outpostnine.com/editorials/teacher.html Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det sies at japanere har dårlige engelsk kunskaper, men jeg tror at det er like mye tull som at franskmenn ikke snakker engelsk. Det er bare et utsagn som var riktig for en stund siden. Engelskkunnskapene varierer som i Norge. Det er klart at hvis du spør en 70 år gammel dame så er det store sannsynligheter for at du ikke får svar i både Norge og Japan. Men husk at japanere har problemer med å skille r og l, du har sikkert hørt " We are going to have an election" blitt sagt av en japaner før. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det sies at japanere har dårlige engelsk kunskaper, men jeg tror at det er like mye tull som at franskmenn ikke snakker engelsk. Det er bare et utsagn som var riktig for en stund siden. Engelskkunnskapene varierer som i Norge. Det er klart at hvis du spør en 70 år gammel dame så er det store sannsynligheter for at du ikke får svar i både Norge og Japan. Men husk at japanere har problemer med å skille r og l, du har sikkert hørt " We are going to have an election" blitt sagt av en japaner før. Election er jo faktisk et engelsk ord for "valg" Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 jo, men les det som en japaner hadde sagt et. Det er flere av dem som har bommet og sagt erection(skjønner?). De har problemer med forskjellen på disse to lydene. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 OIoi, lære japansk kan være hardt Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 OIoi, lære japansk kan være hardt Tja, du forstår delvis av språket etterkvart som du blir vant med det. Kan f.eks. ta anime-sjåinga mi som eit eksempel. Takket være den så har eg "lært" litt japansk og kan forstå delvis kva folk seier i ein samtale. Men ja, japansk er heller ikkje litt. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 å lære japansk tar lang tid. Det krever mange språkkurs fordi de i motsetning til europeiske språk ikke ligner vårt. Et tips for å lære språket raskere er å memorere fraser fra japanske barnefilmer på denne måten vil detbli lettere å skjønne hva ordene betyr når du lærer dem på såråkskolen. Til trådstarter, skal du være lenge i japan hvis du først skal dra? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Med tanke på at trådstarter er døv (så vidt jeg vet), så kan vel dette bli ganske spennende. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg skal ikke dit!! men min X, da vi var sammen drømte hun å flytte til japan fordi hun påstår alt kun positivt, ingenting negativt (vet ikke noe negativt ennå) bla bla bla...derfor spurte jeg dere om det er lett. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 å lære japansk tar lang tid. Det krever mange språkkurs fordi de i motsetning til europeiske språk ikke ligner vårt. Et tips for å lære språket raskere er å memorere fraser fra japanske barnefilmer på denne måten vil detbli lettere å skjønne hva ordene betyr når du lærer dem på såråkskolen. Til trådstarter, skal du være lenge i japan hvis du først skal dra? Det lureste er vel å vente til man er i japan om man skal lære språket. for da er du nesten nødt til å snakke japansk hele tiden. Har en vennine som bodde i japan et år, hun kunne ikke et ord japansk når hun kom ditt, snakka flytende etter 2, eller så var det 3 måneder. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 å lære japansk tar lang tid. Det krever mange språkkurs fordi de i motsetning til europeiske språk ikke ligner vårt. Et tips for å lære språket raskere er å memorere fraser fra japanske barnefilmer på denne måten vil detbli lettere å skjønne hva ordene betyr når du lærer dem på såråkskolen. Til trådstarter, skal du være lenge i japan hvis du først skal dra? Det lureste er vel å vente til man er i japan om man skal lære språket. for da er du nesten nødt til å snakke japansk hele tiden. Har en vennine som bodde i japan et år, hun kunne ikke et ord japansk når hun kom ditt, snakka flytende etter 2, eller så var det 3 måneder. Dette er vel litt av "cluet" med de div. utvekslingsprogrammene som blir tilbudt på vidregående. "Reis til et fremmendt land i hele verden og lær språket flytende på 2/3månder" Det har vel noe med at når man ikke kan konversere på annet vis så går man inn for det og lærer språket bra på "kort" tid. Du kan vel si at man studerer språket 24/7, siden man ikke bare har noen timer med "undervisning" også hopper tilbake til sitt opprinnelige språk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå