Gå til innhold

For liten PSU?

Anbefalte innlegg

Jeg har en IDE harddisk, en S-ATA harddisk, en cd-rom og ett Asus G6600GT grafikkort.

Jeg vil ikke vite anbefalt, men minimum hvis det var mulig?

Jeg har nemlig problemer med dette kortet, det virker som at det ikke brukes selv om alt er koblet til riktig og jeg har riktige drivere.

Jeg nå 300w PSU og mange sier at enten det eller hovedkortet er feilen, så jeg prøver å spørre her om det kan være PSU'en? Jeg har GPU'en på en egen serie strømkabler i maskinen om det hjelper noe.

Det funker heller ikke om jeg tar ut CD-Romen for mer effekt til kortet. Jeg kan ikke ta ut en av harddiskene ettersom den ene kun inneholder windows, og den andre inneholder spillene og benchmarkingsprogrammene.

PS: Som en test, kunne dette kanskje funket?

Jeg har en gammel PSU som gir 250W, hva med å kjøre åpent kabinett og la grafikkortet få den helt for seg selv.

Tusen takk,

DevilWings

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle holde med 300W til det oppsettet, men kanskje det kortet krever en minimum-PSU med 400W eller noe sånn? :hmm:

Det at du kan prøve med den 250W PSU`en hadde sikkert ikke skada, prøv det, og si hvordan det gikk. Eventuelt kan du teste omvendt: 300W`ern til skjermkortet, og 250W`ern til resten

EDIT: leif

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Jeg prøvde med den andre strømforsyningen i tillegg og det eneste jeg la merke til var at når ingenting sto i GPU'en så sa den ifra om for lite strøm. Så antar at det ikke er det som er problemet når jeg prøver å få det i gang :'(

Lenke til kommentar

http://www.xpcgear.com/asusn6600gttd.html

Kjøpte det ikke på nett, men i butikk. Tror fortsatt at det er dette kortet.

Takk for at du hjelper selv om GPU'en ikke er problemet etter min mening. Det står på boksen til kortet: A minimun 300W power supply is recommended in systems where a number of other internal devices are installed.

Det er vel egentlig det, men to hardisker i det tilfellet er vel ikke nok til å gjøre det ubrukeligt? Har uansett bestilt ny PSU på 400W for å teste ettersom jeg trenger mer strøm uansett (holder på med oppgraderingen av hele PC'en del for del).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...