Gå til innhold

spennings problemer

siDDis

Anbefalte innlegg

min p4 [email protected] har store problemer med ekstreme spenningsfall

eg har den på 1,8v men av og mens eg speler feks så hopper den ned i 1.7v av og til så langt som 1.675v

det fører jo til krasj og eventuelt blåskjerm

eg har ein 340w psu

1 harddisk

1 skjermkort

1 sb live kort

1 dvd

fatter ikkje kvifor spenninga er så ustabil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppfatter ikke helt om du har hatt crash, eller bare regner med at det kommer? Hvis det bare er monitor programmet som viser spenningsfall uten at noe annt skjer, så kan det jo være noe galt med "voltmetret"?

Uansett, denne spenningen blir generert av en DC/DC converter på HK. Så hvis 3.3V er OK mens 1.8V fusker, er det nok noe galt på HK.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 00:44, siDDIs skrev:

nei, men eg trur neppe det er strømforsyninga siden hovudkortet heile veien får 3,3v

ein kamerat hadde same problemet at spenningen var ustabilt med eit oppset, og så vart nesten alt sat over i eit anna karbinet (oppsete var nesten lik) med annan straumforsyning så var det ikkje noko problem med ustabil volt

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 23:10, siDDIs skrev

det kjem kræsj

har den nåpå 1.85v og når det kræsja nå så var cpu spenninga nede på 1.71v!!! det er jo 0,14v for lite

eg skal halde auge på 3.3v for å sjå kva som er gale

Er den stabilt på 1,71 Volt? Isåfall er voltmeteret feiljustert.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 00:00, mFaFa skrev:

Nei!
:evil:
Tror du hadde skjønnt at man sliter med spenningsfall, hvis du hadde lest! Det vanlige er forresten at spenningsregulatoren gir litt høyere spenning enn stillt i BIOS.

Unnskyld da, jeg har lest hele tråden. Men måten han skrev posten på fikk meg til å tro det bare var feil ved avlesing av volt, eller feil volt setting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...