Gå til innhold

Anbefale ny DVD-brenner?

Anbefalte innlegg

Først: Ja, jeg har lest alt jeg kommer over om emnet her på forumet, inkludert stickyer.

Så: Min NEC2510A begynner å hangle litt, og jeg vil derfor investere i en ny DVD-brenner. Jeg vurderer en NEC3540A, men vil bare forsikre meg om at det ikke finnes andre som vil være et bedre valg. Det viuktigste for meg er brennekvalitet på 8x (og evt 16x) med TY DVD+R 8x plater, da jeg har noen hundre av dem liggende. Ting som feilrapportering og kompatibilitet er selvsagt også viktige, men kommer i annen rekke.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først: Ja, jeg har lest alt jeg kommer over om emnet her på forumet, inkludert stickyer.

Da synes jeg det er rart at du vurderer Nec 3540?

Ville da tro du hadde vurdert BenQ 1640...

Les litt om BenQ'n her på forumet du, så er jeg rimelig sikker på at du kjøper den!

Lenke til kommentar

Da synes jeg det er rart at du vurderer Nec 3540?

Ville da tro du hadde vurdert BenQ 1640...

Les litt om BenQ'n her på forumet du, så er jeg rimelig sikker på at du kjøper den!

Vel, du vet, når jeg halvveis hadde bestemt meg for en NEC in the first place, så... :p Er også litt med at den er enklere å få fatt i her borte, da den liksom er "high-end" standarden i utvalget på datamessen jeg pleier å gå på.

Skal sjekke ut den BenQ'n. Takker for tipset!

EDIT: Var ikke mye å finne om BenQ DW1640, men på ett eller annet vis har jeg unngått å lese hele denne tråden inntil nå. Sannsynligvis fordi søkefunksjonen i forumet oppfører seg merkelig. Den finner tråden når jeg søker etter "DW1640", men ikke når jeg søker etter kun "1640". Søker jeg etter "BenQ DW1640" finner den alle titler med BenQ i seg, og gir bæng i resten.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Test av ND-3540A kommer på cdfreaks om en ukes tid (testen er klar men blir først lest av alle cdfreaks testerne og NEC før den blir godkjent og postet).

Hovedpunkter:

Positivt:

*God brennekvalitet

*leser DVD+/-R på 16x og +/-RW på 13x.

*Generelt gode specs.

Negative punkter:

*Støtter få 8x DVD+RW plater.

*Plate støtte (både CD-R, og DVD+/-R/RW) bør forbedres

*Feilet med 3 av 4 Double layer plater.

*Støtter ikke bitsetting på DVD+R/RW plater

*Leser ikke audio og VideoCD plater på full hastighet.

*Kan ikke overbrenne CD-R plater til mer enn 92 minutter.

Generelt bra brenner ja, men den er ikke så rask som BenQ'en på DL og RW grunnet tregere brennestrategier.

Lenke til kommentar

Så snart Liggy + Dee får fatt i den blir det vel fart på plate-støtten. Jeg er i alle fall strålende fornøyd med min NEC3520A, men så brenner jeg ikke så fryktelig store kvanta heller.

Med det sagt var BenQ mitt første-ønske, travelhet og tomme lager var grunnen til at jeg endte opp med Nec.

Lenke til kommentar

En del brukere av dette forum har Benq-dilla :tease:

For den jevne bruker spiller de ikke så mye rolle om man kjøper DVD brenner fra NEC eller Benq - begge leverer brennere som gjør jobben.

Endret av bengh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...