andrvas Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Har tenkt å investere i ett Logitech X-530 5.1 Surround sett, lurer på om mitt integrerte lydkort på Asus P4P800-E Deluxe er bra nok? (Realtek ALC850 8-channel CODEC) Eller burde jeg skaffe ett skikkelig lydkort, a'la Audigy? Er ikke akkurat HiFi entusiast, er vel kun ute etter god lyd i film og til spill. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ville spandert 500 kroner på ett Audigy2 ZS kort. Bare å kjøpe ett bulk og last ned driverne og programvaren fra hjemmesiden. Meget bra lyd kontra ett intergrert lydkort. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Har samme HK selv, og det er et av de bedre med innebygget lydkort, kjører på 5.1 jeg også. Vent med å kjøpe et ekstra lydkort... Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Hehe, "skaden" er allerede skjedd . Sitter på et Audigy 2 Value, funker fett det Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Har samme HK selv, og det er et av de bedre med innebygget lydkort, kjører på 5.1 jeg også. Vent med å kjøpe et ekstra lydkort... Det å sammenligne det innebygde AC97 "lydkortet" som sitter på hovedkortet med ett ett pci-lydkort er absurd. Klart det fungerer for husbruk med det originale og innebygde, men du verden for en forskjell det er å få ett eget lydkort som er dedikert for kun å lage lyd. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Har samme HK selv, og det er et av de bedre med innebygget lydkort, kjører på 5.1 jeg også. Vent med å kjøpe et ekstra lydkort... Det å sammenligne det innebygde AC97 "lydkortet" som sitter på hovedkortet med ett ett pci-lydkort er absurd. Klart det fungerer for husbruk med det originale og innebygde, men du verden for en forskjell det er å få ett eget lydkort som er dedikert for kun å lage lyd. ææhh, tror du har misforstått noe her... Fordi om lydkortet er integrert på hk, er det fremdeles ett eget lydkort som er dedikert for kun å lage lyd. Forskjellen i lyd ligger da i hvilken chip som er basis i lydkortet... OG til orientering, så bruker det pci-bussen også, i mitt tilfelle PCI-buss 0, enhet 31, funksjon 5... Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hehe, "skaden" er allerede skjedd .Sitter på et Audigy 2 Value, funker fett det Merker du (stor) forskjell?? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Hehe, "skaden" er allerede skjedd .Sitter på et Audigy 2 Value, funker fett det Merker du (stor) forskjell?? Har ikke prøvd det integrerte lydkortet på mitt X-530, så vet igrunn ingenting foreløpig. Kan muligens teste det seinere, om jeg gidder. Men er greit å ha støtte for alle EAX versjoner opp til EAX 4.0, isteden for "bare" vanlig EAX. Også avlaster eget lydkort CPU i forhold til software dekoding som man må gjøre med integrert lyd. DVD audio er også rimelig greit å ha støtte for. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Vel, litt dårlig formulert fra min side. Men jeg står fremdeles ved at ett Audigy2 ZS (som jeg refererte til tidligere i tråden) vil gi mye bedre lyd enn det innebygde som sitter på hovedkortet. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Vel, litt dårlig formulert fra min side. Men jeg står fremdeles ved at ett Audigy2 ZS (som jeg refererte til tidligere i tråden) vil gi mye bedre lyd enn det innebygde som sitter på hovedkortet. Sannsynligvis, men det er det jeg håper andrvas kan teste for oss. MEn dersom det er bedre lyd, er det fordi chipen i Audigy2 er bedre enn chipen i det medfølgende kortet... Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Dere kan jo ta en titt her. Jan Frode har testa 6 forskjellige lydkort, deriblant Audigy 2 Value og sammenlignet med Realtek AC'97. Kan si at jeg leste gjennom denne testen før jeg kjøpte mitt Audigy 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå