knutinh Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hvorfor er det "alltid" sånn når noen utvikler en kul applikasjon (msn klient, gps navigator etc) så lister de opp en drøss med mobiler. UTENOM Sony ericsson, eller til nød p800/9x0? Jeg vet at de sistnevnte er Symbian og at det gir flere muligheter, men mener bestemt at enkelte av konkurentene som støttes ikke er symbian? Jeg kjøpte 610 fordi jeg trodde det skulle komme en skog av nyttige/morsomme applikasjoner til den som gjorde ting jeg ikke visste jeg trengte. Jeg har hatt den i et par år og enda ikke funnet noen :-( Jeg vurderer å investere i k750 eller w800, men vil gjerne vite om tomtom eller lignende kommer til den. Jeg fant en fyr på www.esato.com som greide å bruke en enkel gps applikasjon da. Grunnen min til å kjøpe en ny og bedre SE må være å erstatte helt eller delvis iPod mini, digitalkamera, PDA, GPS/veifinner etc. Da kan jeg forsvare den høye prisen. Og helst bør den ha en platform som gjør at det kommer masse programmer som faktisk kan brukes (lite intr i spill). Og ja, den må være på størrelse med min 610, ikke noen pda-telefon. Finnes den?? Knut Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Om du finner en sånn vidunder-mobil som ALLE har ønska seg i flere år, GUDD LØKK!!! I så fall vil det nok koste flesk. (og med det mener jeg MYYYYE penger) Det du kan prøve på er jo symbian som du sier, der utvikles det jo shit hele tiden, men den gangen du får alt i en pakke til under 5 lapper, da trur jeg du er heldig (eller har venta lenge). Det går iallefall i riktig retning Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Man får aldri "alt", det er jeg helt inneforstått med. En Symbian-telefon (eller lignende) vil vel alltid ha flere muligheter, mer vekt og mer pris enn en mer strømlinjeformet en. Det jeg stiller spørsmålstegn ved er kule applikasjoner. F.eks gir k750/w800 veldig mange av de hardware-mulighetene man kan ønske seg i dag på en sånn telefon. Men hva nytter det hvis det aldri kommer programmer som utnytter denne hardwaren på morsomme, nyttige og uforutsette måter? Greit nok å kunne fylle 4 gig med bilder og video, men jeg kan tenke meg masse andre fine ting å putte inni der også... Jeg kan kjøpe en DELL pc som er helt grei uten å være noe spesielt. Men når jeg trenger å gjøre noe, kan jeg laste ned freeware som gjør nesten hva som helst, om jeg skulle ønske det. Denne muligheten savner jeg på mobiler. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg kan kjøpe en DELL pc som er helt grei uten å være noe spesielt. Men når jeg trenger å gjøre noe, kan jeg laste ned freeware som gjør nesten hva som helst, om jeg skulle ønske det. Denne muligheten savner jeg på mobiler. Sony Ericsson Pxxx kan det. Last ned MoreApps og så kan du bare klikke i vei Og mobilen som erstatter alt kommer i september. P1000. Erstatter GPS, digitalkamera, (kanskje) ipod'en og mye mer. Men det finnes da nok programmer til Pxxx. Har ca 100 ekstraprogrammer til min P910i, og det er bare gratisprogrammer. Finnes vel noen tusen programmer som koster penger også. Men SE telefoner som benytter operativsystemet OSE, som T og K-serien finnes det bare java-programmer til. Og det er ikke mange. eMSN er vel en av de få gode programmene som passer til de. Håper SE skal fikse på det i nyere telefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå