resol Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg tror det kan være lettere å sette seg inn i systemet til DW, men det er jo 100 ganger bedre med php når man har satt det opp. Jeg brukte en stund template systemet til DW på denne måten og det fungerte veldig bra syns jeg. Men nå når jeg endelig har giddet å sette meg inn i php måten, så går det mye raskere å sette opp en side. Og det er mye lettere å jobbe med. Jeg garanterer at det er lettere å forstå include enn å rote rundt med en template når man skal forandre på en hel side,da er det ikke snakk om index men en _hel_ nettside med dens alle under sider, det er ikke snakk om innhold bare, det er snakk om menyer, og div andre funksjoner.. Lenke til kommentar
andre1 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 så du mener det er lettere å redigere en template side i dw, enn å bruke include og css? Snbakket aldri om å kutte ut css. Men med dw metoden har man ett visuelt redigerings verktøy, ett av de beste. Har da holdt meg til include og notepad selv, men er da ikke spess effektivt. Når man blir vant til code hinting / intellisens til dw og visual studio så går man ikke tilbake. men kan uansett være enig i at include kan fungere bra det og, og man er ikke avhengig av dw for å gjøre endringer. SSI CODE <!--#include virtual="/header.html" --> <p>Velkommen til min side!</p> <!--#include virtual="/footer.html" --> ASP.NET CODE <%@ Page Language="C#" Debug="true" %> <% Response.WriteFile("header.html"); %> <p>Velkommen til min side!</p> <% Response.WriteFile("footer.html"); %> Man bruker ssi metoden under asp.net og. Dette gjøres av IIS og fungerer så lenge man er på en windows server. bedre enn å lese og skrive filen via asp.net. i .Net 2.0 er det det masterpages som gjelder. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 SSI finnes til linux/unix og. I de asp.net-sidene jeg skriver bruker jeg som regel SSI. Nei, det er ikke vits å kjøre det gjennom asp.net når det er så enkelt, men eksempler er fint slik at man får litt å velge i. Lenke til kommentar
resol Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 så du mener det er lettere å redigere en template side i dw, enn å bruke include og css? Snbakket aldri om å kutte ut css. Men med dw metoden har man ett visuelt redigerings verktøy, ett av de beste. Har da holdt meg til include og notepad selv, men er da ikke spess effektivt. Når man blir vant til code hinting / intellisens til dw og visual studio så går man ikke tilbake. men kan uansett være enig i at include kan fungere bra det og, og man er ikke avhengig av dw for å gjøre endringer. Nå er det ikke snakk om Dw v.s notepad her (Finnes det noen som faktisk trives i notepad?). Det er snakk om hvordan man enklest mulig kan redigere flere like sider - la oss si 10 sider med samme header - Uansett hvilket program du bruker her så er det include som er den beste måten. Da har du en fil - header.php - og 10 sider du includerer header.php på, gjør du en forandring i header.php da. så skjer forandringen på alle disse ti sidene, hvordan kan du blande inn dw/vs i dette? Det er ikke snakk om hva som går fortest å skrive i, men hva som gjør så man kan redigere en fil som får utslag på flere sider.... Og du vet du kan kode ting i DW selv? du kan bruke den som en kodeeditor, ikke bare en wysiwyg editor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå