resol Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Og det er derfor vi prøver å oberbevise alle til å følge reglene... Neste prosjektet til bob geldof er å holde flere konserter samtidig for å redde internett fra folk som koder helt på trynet... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Og det er derfor vi prøver å oberbevise alle til å følge reglene...Neste prosjektet til bob geldof er å holde flere konserter samtidig for å redde internett fra folk som koder helt på trynet... Hehe, god idè, men eg trur det alltid vil eksistere uvitande idiotar som alltid skal holde på det gamle (slik som visse folk i denne tråden). Viss eg skal tippe, vil eg tru at DIV-elementet ikkje eksisterer i dei neste (X)HTML-spesifikasjonane som kjem på bordet (Ikkje Web App. 1.0 og XHTML 2, men det som kjem etterpå), men det vil fortsatt være mange som kjem til å anbefale at det elementet brukast for å halde oppe sidestrukturen. Blir litt som han i denne tråden som anbefalar TABLE og FRAMESET. Endret 13. juli 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Neste prosjektet til bob geldof er å holde flere konserter samtidig for å redde internett fra folk som koder helt på trynet... Ja, skal du begynne å selge gummiarmbånd med binære koder på med en gang, eller hva? Sorry OT. Lenke til kommentar
resol Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Neste prosjektet til bob geldof er å holde flere konserter samtidig for å redde internett fra folk som koder helt på trynet... Ja, skal du begynne å selge gummiarmbånd med binære koder på med en gang, eller hva? Sorry OT. blir "i love W3C" armbånd...og de blir helt hvite med #FFCE6B (fargen på de "pene" validknappene til w3c) skrevet på motsatt side av ilovew3c logoen.. Endret 13. juli 2005 av resol Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Viss eg skal tippe, vil eg tru at DIV-elementet ikkje eksisterer i dei neste (X)HTML-spesifikasjonane som kjem på bordet (Ikkje Web App. 1.0 og XHTML 2, men det som kjem etterpå), men det vil fortsatt være mange som kjem til å anbefale at det elementet brukast for å halde oppe sidestrukturen. Kva er gale med DIV? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Viss eg skal tippe, vil eg tru at DIV-elementet ikkje eksisterer i dei neste (X)HTML-spesifikasjonane som kjem på bordet (Ikkje Web App. 1.0 og XHTML 2, men det som kjem etterpå), men det vil fortsatt være mange som kjem til å anbefale at det elementet brukast for å halde oppe sidestrukturen. Kva er gale med DIV? Ut i frå det eg har lest av XHTML2 Spesifikasjonen vil det bli bytta ut med eit meir logisk element; section. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Litt ontopic! Jeg vet at Macromedia Dreamweawer MX 2004 har en innebygd funksjon som kan som heter "find and replace" Denne kan enkelt gjøre den operasjonen du søker etter. Kan hende du må sjekke linker, og se om de faktisk fungerer. Edit: Da kan du kode om headeren i det første dokumentet. Da kan du be Dreamweawer forandre hele "header" koden i alle dokumentene i websiden! Da forstår sikkert dere andre hva jeg mener. Ikke mange som er glad i slike programmer, men det er ikke så vondt at det ikke er godt for noe Med vennlig hilsen Kimthoma Endret 15. juli 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Kva er gale med DIV? Ut i frå det eg har lest av XHTML2 Spesifikasjonen vil det bli bytta ut med eit meir logisk element; section. Og span? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Litt ontopic! Jeg vet at Macromedia Dreamweawer MX 2004 har en innebygd funksjon som kan som heter "find and replace" Denne kan enkelt gjøre den operasjonen du søker etter. Kan hende du må sjekke linker, og se om de faktisk fungerer. Tror ikke det er det han er ute etter... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Tre forskjellige metoder: SSI <!--#include virtual="/header.html" --> <p>Velkommen til min side!</p> <!--#include virtual="/footer.html" --> PHP <?php include('./header.html'); ?> <p>Velkommen til min side!</p> <?php include('./footer.html'); ?> ASP.NET <%@ Page Language="C#" Debug="true" %> <% Response.WriteFile("header.html"); %> <p>Velkommen til min side!</p> <% Response.WriteFile("footer.html"); %> Henrik: ASP.net generer ikke dårlig kode hvis du vet hva du driver med. Endret 14. juli 2005 av LoS Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Henrik: ASP.net generer ikke dårlig kode hvis du vet hva du driver med. Og uansett: ASP spytter ut dårlig kode med standardinnstillingar. Tenkte jeg skulle få frem det. Men jeg er enig - folk som har på standardinnstillinger vet ikke hva de driver med. Lenke til kommentar
resol Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hva er standardinnstillingane i Asp.net egentlig? To ting som sier seg selv: Ting man ikke kan blir ræva. Ting man kan blir bra. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 For å oppklare kva forskjellige språk her gjer: HTML ...er språket du brukar for... Takk for en fin oppklaring i de forskellige språkene Arve For å utdype et noe mangelfullt og meningsløst svar: PHP include. (Eller ved bruk av et annet server-side-språk.) Dette fungerer på den måten at du kun trenger én index-fil (index.php) som inneholder koder som igjen inkluderer andre småfiler med innhold, menyer osv. Dermed har du kun et dokument som fungerer som en slags mal. Hvordan gjør jeg dette? Er det sånn: <?php include('./header.html'); ?> <p>Velkommen til min side!</p> <?php include('./footer.html'); ?> Takk Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ja, det kan gjøres, men det er tungvindt. Her må du ha header-kode og footer-kode i hver fil som skal vises, i motsetning til slik: header <?php include "$side.php"; ?> footer Da blir header og footer lik på hver side, og siden du inkluderer blir innholdet. Lenke til kommentar
andre1 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) har du tilgang på dreamweaver anbefaler jeg å bruke den innebygde støtten for templates i den. Opprett en 'site' (site-> manage sites..->new) til den siden(nettstedet) du skal lage, og så opprett en template(file->new->general->template page->'velg hva slags script du skal bruke, hvis ingen velg html template'->merk 'make document Xhtml complaint'->creat) på menyen (modify->templates->) legger du til områder som er endre bare pr side, det vil si feks der innholdet skal være. kan også opprette valgfrie områder. Når du så skal opprette sider velger du templatet fra file->new->Temlates->'velg din template her'->'pass på at update page when template change er merket'-> creat Fremgansmåteen over er fra Macromedia Dreamweaver MX 2004. Dette er langt enklere og mer produktivt enn å bruke notpad og php / asp includes. Og da dramweaver har innebygd støtte for FTP er det bare å merke filene som er endret og laste opp i samme vinduet ved siden av sidene man lager. dreamweaver kan lastets ned som prøve versjon fra websidene til macromedia. Endret 14. juli 2005 av andre1 Lenke til kommentar
resol Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 så du mener det er lettere å redigere en template side i dw, enn å bruke include og css? Tror du missforstod ganske bra her.. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg tror det kan være lettere å sette seg inn i systemet til DW, men det er jo 100 ganger bedre med php når man har satt det opp. Jeg brukte en stund template systemet til DW på denne måten og det fungerte veldig bra syns jeg. Men nå når jeg endelig har giddet å sette meg inn i php måten, så går det mye raskere å sette opp en side. Og det er mye lettere å jobbe med. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Garreth: For en tullete løsning du foreslår. Du må spøke. Til trådstarter: Ignorer Garreths innlegg om å bruke DW til dette. Det er selvsagt ikke meningen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Fin Tutorial på Server Side Include (SSI): http://www.htmlgoodies.com/beyond/webmaste...cle.php/3473341 Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Nei, jeg mener ikke at en bør bruke dette. Jeg sier bare at det er en mulighet. Selvfølgelig bør man bruke den rette måten med include. Hva blir det neste? At jeg anbefaler å bruke frames og tabeller til dette? Jeg syns ihvertfall dette scriptet hjalp meg veldig! ferdig oppsatt includescript Endret 14. juli 2005 av Garreth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå