Gå til innhold

ViewSonic VP191b erfaringer (8ms versjon)

Anbefalte innlegg

Noen her på forumet som har erfaring med denne skjermen? Altså seneste versjon med 8ms grey to grey resonstid. Har lest et par positive tester for denne skjermen og det virker som om dette er den eneste skjermen som klarer å levere lav responstid og samtidig gi god bildekvalitet (VA teknologi). Jeg vil ikke ha en skjerm basert på TN.

Hadde en annen skjerm i siktet, men nå tror vil jeg heller sats på denne skjermen.. gitt at noen har gode erfaringer med denne.

Kanskje jeg også vil vente å se hvordan Samsung sin Syncmaster 191p+ blir hvis Viewsonic sin skjerm ikke leverer varene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye er hvit til sort responstid på denne? 12ms? 16ms?

Ikke sikker på hvordan den beregnes... men her er testresultatene fra Toms hardwareguide.

latency_vp191b.jpg

Eneste ulempe jeg har lest om skjermen er at den kan forverre dithering i bevegende bilder. Men det burde ikke være noe problem med spill, siden dem bruker "ren" grafikk.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Den har iallefall konsistent responstid i forhold til andre såkalte "4ms" og "8ms" skjermer. Ble også svært overrasket over å lese at mange skjermer (spesielt TN) bruker 6-bit farge + 2 bit dithering. Hadde ikke trodd at LCD skjermene var så dårlige etter overgangen fra CRT.

Lenke til kommentar

Leste en del før jeg bestemte meg også. Valget falt på en LaCie Photon20VisionII 20" med et 16ms S-IPS panel fra LG-Philips. Bra farger og kontrast, samt rask (16ms) og suveren innsynsvinkel. Men er vel kanskje ikke så rask som de raskeste TN panelene? Jeg mener i praksis? På papiret er TN panelene raskere ihvertfall.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Mulig jeg er litt "grønn", men en ting jeg ikke forstår er at dette er et nytt produkt, men på prisguiden her står prishistorikk tilbake til juni i fjor. Hmm! *forvirra*

Skjermen har vært ute lenge. Den har gjennomgått 1 revisjon. Første versjon hadde 25ms responstid. Skal bestille en til august. Er visst utsolgt overalt og Viewsonic arbeider med å fylle etterspørselen.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Noen produsenter (Dell og Viewsonic som jeg veit om) bytter innmaten i produktet, men beholder modell-nummeret. Ikke godt å si hvorfor, men det gjør det ihvertfall ikke *enklere* for potensielle kunder IMHO.

Så kort fortalt, en Viewsonic VP191 som selges i dag (dersom man passer på å få 8ms versjonen) deler lite annet enn utvendig design med en Viewsonic VP191 som ble solgt for 6 måneder siden.

Lenke til kommentar
Skjermen har vært ute lenge. Den har gjennomgått 1 revisjon. Første versjon hadde 25ms responstid. Skal bestille en til august. Er visst utsolgt overalt og Viewsonic arbeider med å fylle etterspørselen.

Dagens versjon er faktisk tredje revisjon. VP191 har tidligere hatt et 25ms panel, et 16 ms panel, og nå altså et 8 ms panel.

Lenke til kommentar
Syns denne skjermen skjer veldig bra ut. Den dunker jo ut alt av TN-paneler i det som er av tester. Hvem selger den her i Norge, og er prisen omtrent som i den forrige utgavene?

Rundt 4500-5500.

Jeg for min del har skrinlagt LCD planene foreløpig. Venter 5-8 mnd i stedet for å se hvordan skjermene blir da.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg denne skjermen nå, og er ikke fornøyd i det hele tatt. Kan være fordi det er noe gæli her, eller fordi jeg er vant til en veldig god CRT skjerm. Er mye flimring på gang blant annet. Ta feks da jeg surfet på www.gamebanshee.com og slidet opp og ned så ser jeg flimring på hver side der det er svart\grått :no: .

Noen tips om hva som kan være feil?

Kjøpt fra http://www.itbutikken.no/p/43885/2.htm, og det står "8 ms" på boksen. Da er det vel siste revisjon da?

Oh, en tredje ting. Fulgte med en software cd med "Pivet" på som jeg ikke fikk innstallert. Kan ha noe med dette å gjøre? Jeg vet med sikkerhet at skjermkortet mitt er "bugga". Temperaturmålern har tatt kvelden feks og viser altid 153(men det er en annen historie heh). :cry:

Endret av Uncas
Lenke til kommentar

Yeah. Testa å sette opp og ned hertz nå og samme greia. Tror ikke det er der problemet ligger, men fint at du prøver :thumbup:

Kanskje skjermen bare er dårlig :whistle:

Oppdatering:

Testa skjermen mot en SOny X72 hos en kamerat og Sonyen virka bedre (ikke flimring etch). Sjekka også modellnummeret for å se om jeg har fått feil versjon, men det virka som det var riktig.

Oppdatering 2:

Sjekka litt på nettet og fant et par linker til folk som har fått 25 og 16ms versjonen når de har bestilt 8ms versjon og hatt 8ms klistremerke på pakka

http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...17439501&page=1

http://www.hardforum.com/showthread.php?p=...#post1027935795

Erre en luring her som vet en måte jeg kan finne ut åssen versjon jeg har med et program eller noe sånt?

What to doo

Endret av Uncas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...