Gå til innhold

Ny skjerm, valgets kval.

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt nå og kjøpe meg en ny skjerm LCD 17" eller 19"

Jeg digger 17" og synes dem i grunn er store nok. Men så har jeg snuset litt rundt på 19"`erne. Men hva skal jeg velge meg??

Jeg veit jeg blir opphengt i ghosting hvis 19" leverer dårlig, og jeg blir stor fornøyd med en bra 17" som leverer bra. Men da ville kansje jeg miste litt opplevelse da jeg ikke sitter med en 19"? Hva gjør jeg!! Kom med noen for og imot meninger her som selger for da tror jeg kan bestemme meg... hehe kom igjen folkens!!

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha argumenter for og imot å kjøpe de to størrelsene?

Jeg har 17" lcd, holder i massevis for meg. Kjører 1280x1024 oppløsning og det er akkurat passe bra. 19" er for dyrt for meg. Jeg har i hvert fall ikke bruk for det.

Lenke til kommentar

ja jeg ønsker noen for og imot argumenter. Hvorfor kjøpe 19" eller hvorfor kjøpe 17"..

hehe ja det er som oftes pengene som kommer i veien.. Men jeg tenket litt sånn at 19" er større og da kan dem lettere få problemer med etterslep? stemmer det.?

Lenke til kommentar

ok takk for svar :) Har veldig lyst på 19" selv men er så redd for at det kommer til og bli etterslep som kan irritere meg. f.eks hvis jeg spiller spill som F.E.A.R. der det skjer mye fort fort fort. Men hvis du sier at det ikke er det på din Benq så høres det lovende ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

kjøp en lcd 19" med 8ms da vil du ikke oppleve etterslep

f.eks 19" skjerm

merk: skjermen har ikke støtte for DVI vis du skulle trengt det

men er en billig og god skjerm med VGA tilkobling

edit: skrivefeil

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

takk for tipset :thumbup: Skal sees nærmer på tenker jeg. Lurte på en ting, leste nå på min side om 1970GX som er min favortitt. Det eneste den fikk som minus var, tatt fra min side

Det eneste vi ikke var fornøyd med var den vertikale betraktningsvinkelen. På samme måte som hos 1770NX er fargeskift tydelig ved vertikal bevegelse, men horisontalt er det nesten ingen fargeskift, i sammenligning.

Hva mener dem med dette? Forstod det ikke..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

er vel at vis du ser skrått inn på skjermen så blir fargene forvrengt

akkurat som f eks en mobiltelefon vis du ser på den litt på siden

Lenke til kommentar
Nec 19" 1970GX er det noen her som har denne som kan fortelle meg om den har mye etterslep?

Har ikke merket noe spesielt men har bare spilt noe BF2 of WOW.

Er kjempefornøyd med skjermen da bildet er sylskarpt og har klare fargegjengivelse den passer bra til desktop bruk også. Anbefaler denne skjermen. Har Høy kontrast 700:1 og Lysstyrke 400 Cd og en innsynsvinkel på 170 grader. responstiden er 8ms.

Lenke til kommentar

Så det fungerer perfekt til dekstop og sier du, høres bra ut siden dette kommer til og bli en skjerm jeg bruker til alt.

Tror du at overgangen til LCD fra crt kommer til og bli stor? Sånn jeg legger merke til sånne små ting med en gang eller? Har aldri hatt en Lcd før skjønner du...

Lenke til kommentar

Er min første LCD foruten om den jeg har på bærbar, har den gamle skjermen en samsung syncmaster 957Mb fortsatt som er en brukbar klar CRT, synes den er uklar i sammenligning. Så den nye skjermen er rene himmelrike i forhold til en CRT :-)

Kan ta med at det eneste som Nec 1970GX har fått minus på er at den har en spesiell overflatebehandling (kan speile meg i den når den er avskrudd) p noe som kan gi lysrefleksjoner om man har en skarp lyskilde rett bak. Har ikke merket noe til dette selv om jeg har en halogenlampe rett bak ryggen (har snudd den noe bort så lyset ikke faller rett på skjermen).

Edit: TEst av HW.No

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

hehe godt og høre :D Ja nå fikk jeg enda mer lyst på den! :dribble: Har lest mye om det, tror ikke det vil bli noe problem her som du og sier. Ingen lyskilder som lyser rett på skjermen min utenom spottene i taket kansje, men spiller som regel med tak lyset av.

Synes den overflaten der er ganske fin, får på en måte en kvalitets følelse. men foreløpig venter jeg spent på lønningen altså! hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...