Gå til innhold

Truetone , realtone , polofonisk o_O

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er veldig utdatert på mobil nå for tiden så jeg lurte på om dere kunne gi meg en oppsummering slik at jeg kan velge de riktige ringetonene når jeg får min K750i

Hva er forskjellen og hvem er best av disse mange og vanskelige alternativene :

Truetone , realtone , minitone , polofonisk , vanligringetone , supertone , noen fler ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Truetone og Realtone tror jeg er det samme. Det er ekte musikk, altså ordentlig lyd som kan være utdrag fra sanger osv..

Polyfonisk er fler-toners ringelyder. Ringelydene er altså et lite "orkester" og kan bestå av mange ulike lyder samtidig, som en beat og melodi.

Vanlig ringetone regner jeg med er de gode gamle pipelydene.

Supertone og minitone har jeg ingen anelse om hva er.

Lenke til kommentar
Truetone og Realtone tror jeg er det samme. Det er ekte musikk, altså ordentlig lyd som kan være utdrag fra sanger osv..

Polyfonisk er fler-toners ringelyder. Ringelydene er altså et lite "orkester" og kan bestå av mange ulike lyder samtidig, som en beat og melodi.

Vanlig ringetone regner jeg med er de gode gamle pipelydene.

Supertone og minitone har jeg ingen anelse om hva er.

Takker for svar , så jeg kan legge en realtone eller truetone i ringetone mappen via filemanager f.eks til min K750i og den kan brukes som ringetone med god lyd ?

Lenke til kommentar
En midi-tone er en polyfonisk ringelyd (sannsynligvis).

Er ikke midi sånn gammeldags pip pip?

Eller tar jeg helt feil nå :hmm:

Midi kan gjerne være melodi med flere toner på en gang. Da er den altså polyfon.

På den andre siden kan den alltids være en melodi med kun 1 tone samtidig, men de ringelydene som er monofone tror jeg ikke ble lagret i midi-formatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...