Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blinker svart med ujevne mellomrom.

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat kjøpt ny innmat til maskinen min og sliter nå med følgende problem. Stadig vekk blir skjermen svart i noen sekunder før den går tilbake og viser alt normalt igjen. Det ser ikke ut til at dette påvirker programmene som kjører. Synes å merke at dette kommer oftest når jeg kjører en web-browser, NS eller IE.

Noen som vet hva dette kan være? Jeg har følgende utstyr:

Hovedkort: ABit AV8

Minne: 2GB Corsair PC3200

Skjermkort: XFX GeForce 6800 GT 256Mb

Skjerm: Samsung SyncMaster 192V

Hilsen

\Atle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte i forbifarten å nevne at jeg har oppgradert med de siste driverene pluss at jeg hadde samme problemet med et annet skjermkort, Gainward GeForce4 440MX 64Mb. Bios på hovedkortet skal være oppdatert fra Komplett hvor jeg kjøpte det. Bior på XFX kortet har jeg ikke gjort noe med. Kan det være noen AGP bios innstillinger jeg har satt galt? Tror alt står til auto.

\Atle

Lenke til kommentar

Da jeg fikk hovedkortet var det oppstartsproblemer med det, så jeg returnerte det til komplett. De oppgraderte BIOS og kjørte en test på det. Hva den testen går ut på vet jeg ikke, men resultatet skulle være ok.

Har nå også sjekket temperaturen og den ser grei ut. CPU: 50-55 grader, system 30-35 grader og skjermkortet holder ca 48 grader.

Har i tillegg til CPU og skjermkortvifte, en vifte som suger luft inn foran i kabinettet og en som suger luft ut bak.

Tror kanskje jeg skal ta kontakt med Komplett og få returnert kortet (igjen :-( )

\Atle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...