president Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Du skrev at du hadde prøvd div. tweaks. Kan det være at de har rotet til registeret/MTU-innstillingene dine, og at Telenor i mellomtiden har justert hastigheten, men at du ikke merker noe til dette pga at det er blitt krøll på pcen? Du skriver at du har prøvd med flere pcer, har du prøvd med en pc med en "fersk" XP-installasjon rett på ADSL-modemet? Bare for å luke ut. Skjønner du er overbevist om at feilen ikke ligger hos deg, men før feilen er funnet er det vel ingen som vet 100% sikkert hvor den er..jeg har iallfall ikke skrevet noe om min egen hastighet. Vet ikke om avstand fra sentralen kan ha noe å si, men det skulle vel vært i orden hvis Telenor har sjekket linjen din. [ Denne Melding var redigert av: president på 2002-07-27 15:29 ] Lenke til kommentar
dessident Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Fu alle adsl whores. Jeg sitter på isdn og dere bør nå færr' **** være fornøyd med den hastigheten dere får, og ikke får. Surt å cruse rundt med 7kbps :sad: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Quote: Den 2002-07-27 15:28, president skrev:Du skrev at du hadde prøvd div. tweaks. Kan det være at de har rotet til registeret/MTU-innstillingene dine, og at Telenor i mellomtiden har justert hastigheten, men at du ikke merker noe til dette pga at det er blitt krøll på pcen? Du skriver at du har prøvd med flere pcer, har du prøvd med en pc med en "fersk" XP-installasjon rett på ADSL-modemet?Bare for å luke ut. Har prøvd på "clean" install, ja. Og det med Windows XP. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Quote: Den 2002-07-27 16:01, dessident skrev:Fu alle adsl whores. Jeg sitter på isdn og dere bør nå færr' **** være fornøyd med den hastigheten dere får, og ikke får. Surt å cruse rundt med 7kbps :sad: Om du har 7kbps da sliter du virkelig, du burde ha 64-128kbps (kilobits per sek). Men du kanskje mente Bytes... Lenke til kommentar
president Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Hvis det var samme type nettverkskort og driver i alle pcene du har prøvd kan det jo være en mulighet å prøve å bytte kort/oppdatere driver. Ja jeg ser det funker i lokalnett, men det er mulig det er anderledes mot ADSL? Men, dette er en ikke så veldig kvalifisert gjetning. Samme gjelder nettverkskabel (Pc-ruter, ruter-modem), hvis den er halvveis dårlig virker den kanskje ok på lokalnettet men ikke på adsl? Siden det virker som du har prøvd alt slenger jeg bare ut noen desperate forslag her.. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Totalt 3 ulike nettverkskort, 2 uliker merker. Ulike kabelkombinasjoner er forsøkt, men et godt tips uansett når man tenker på forstyrrelser ifra nærliggende strømkabler. Takk. Lenke til kommentar
president Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Kanskje feilen faktisk ligger hos Telenor allikevel da... Vet ikke om støy/lengde på kabler mellom ADSL-modemet og nærmeste sentral kan spille inn, eller om Telenor får til å sjekke dette uten å dra ut med måleutstyr (lengden skjønner jeg at de forhåpentligvis har styring på). Lenke til kommentar
ponke Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Problemet er nå løst, endelig får jeg hva jeg betaler for -> 130 kilobytes ifra files.online.no og over 1040 på itavisen.no Det var Telenors feil, de hadde ikke lagt inn hastigheten min på "management" Hilsen kjello2 Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Quote: Den 2002-07-27 02:54, kjello2 skrev:Jeg vil ha svar fra noen som vet hva jeg spør etter, jeg bryr meg ikke hva for hastighet de har. Fint at de har høyere enn meg eller høyere enn det de skal ha, men, hva hjelper det meg? Er som sagt, bare sløseri med MIN og DERES tid. Om dere ikke vet noe som er nyttig, drit i å svar. Nå har jeg ikke orket å lese hele traeden da du spyr mye edder og galle til de som vil hjelpe deg. Antageligvis er linjen oppgradert hvis de sier den er det. Da bør du selv om egoet påstar at det ikke er det se på PC'en din. 1. instaler den nyeste driveren til NIC'et ditt, den finner du på nettet. Som du sier at du får 60-70Mbit på lanet, et det et 100MBit lan så er ikke det å hoppe i taket for heller. 2. Instaler og kjør dette programmet. http://www.pcwelt.de/ratgeber/online/23580/4.html Det er et program som optimaliserer registriet for bruk av DSL linjer. 3. Hvis du har mye cach filer, slett dem. Gjør du de overnevnte momentene og Telenor har gjort sin del, så vil det fungere. Gjør det ikke det så ta en titt på denne fantastiske hemmelige testen din, mulig at den er feil, selv om ikke du tror det. Eller du kan ende opp med at Telenor faktisk ikke har gjort jobben sin _________________ If you can't beat your computer in Chess, try kickboxing. [ Denne Melding var redigert av: B|2bb3r på 2002-07-30 11:31 ] Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 finn dere en rask (lovlig :razz:) ftpserver og last ned noe jall på litt størelse, et par meg kanskje. ta hastigheten deres 384/1024 etc og del med 8 så finner dere maksimumshastigheten i kBits. dette burde ca stemme med toppen dere oppnår ved å laste ned denne filen (såfremt ftpservern står på tilstrekkelig rask linje). jeg får eks. 327 elns fra itavisen, men ligger på 40,xx når jeg laster ned fra en rimelig ftp. altså topphastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå