Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

- - problem løst, ikke les denne tråden - -


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-27 02:14, kjello2 skrev:

Jovist vil jeg ha hjelp, men jeg ville ha hjelp ifra eventuelt noen teknikker som har opplevd lignende. Jeg vet at det er noen ex-telenor arbeidere her og diverse ifra kundeservice. Tenkte kanskje at de kom til å komme ut av skapet en stund. Men jeg har utelukket at dette er min feil nå. Alt er testet på ulike maskiner og prøvd og feilet så mange ganger nå. Modemet er rebootet så mange ganger at det gjør vondt å starte det opp. Routeren klarer seg bra...


 

Med andre ord du vil ha hjelp fra folk som har "utdannelse" som teknikker og ikke andre folk som mer enn gjerne bruker noen minutter på å skrive sine hendelser og hva de gjorde for å fikse det??

Da ville jeg ikke brukt dette forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Med andre ord du vil ha hjelp fra folk som har "utdannelse" som teknikker og ikke andre folk som mer enn gjerne bruker noen minutter på å skrive sine hendelser og hva de gjorde for å fikse det??

Da ville jeg ikke brukt dette forumet.


 

Jeg begynner å skjønne hva du mener, jeg spyr nesten av at jeg spør om hjelp, og viste PÅ EN GANG akkurat hva jeg spurte om, hva skjer?

Jo, det jeg sa jeg IKKE VILLE HA NOE AV, kommer linje etter linje etter linje...

Synd jeg ikke kan slette hele diskusjonen, dette ble bare skrytediskusjon. Noe som jeg har NULL interesse for...

Lenke til kommentar

Jeg vil ha svar fra noen som vet hva jeg spør etter, jeg bryr meg ikke hva for hastighet de har. Fint at de har høyere enn meg eller høyere enn det de skal ha, men, hva hjelper det meg? Er som sagt, bare sløseri med MIN og DERES tid. Om dere ikke vet noe som er nyttig, drit i å svar.

Lenke til kommentar

Quote:



Jeg begynner å skjønne hva du mener, jeg spyr nesten av at jeg spør om hjelp, og viste PÅ EN GANG akkurat hva jeg spurte om, hva skjer?

Jo, det jeg sa jeg IKKE VILLE HA NOE AV, kommer linje etter linje etter linje...

Synd jeg ikke kan slette hele diskusjonen, dette ble bare skrytediskusjon. Noe som jeg har NULL interesse for...



 

Jeg har ikke gjort dette for å skryte, men for å hjelpe deg. Også nevnte Pin at du kunne reboote ADSL modemet, tivolieselet hadde også noen linjer men det har du vel prøvd??

Og som sagt Telenor selv anbefaler faktisk RASPPPOE selv. Og det sier teknikkerne hos Telenor selv!

Bruker RASPPPOE selv på en XP maskin (send privat melding så kan jeg sende deg det).

Lenke til kommentar

Ettersom du har tatt deg tida til å svare regner jeg med at du har lest det jeg har skrevet (jeg leser det du har skrevet).

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen:

Jeg er bak en router, den kobler opp. (Har skrevet det før.)

Modemet er rebootet mange ganger. (Har skrevet det før.)

Feilen ligger ikke hos meg. (Har skrevet det før.)

Testet på flere ulike maskiner. (Har skrevet det før.)

Bryr meg ikke om skrytemeldinger, sløseri med tid for alle. (Har skrevet det før.)

 

Jeg spør etter folk som har opplevd noe lignende med TELENOR selv, som vet hva TELENOR hadde gjort feil eller IKKE gjort.

 

Hilsen kjello2

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg har ikke gjort dette for å skryte, men for å hjelpe deg. Også nevnte Pin at du kunne reboote ADSL modemet, tivolieselet hadde også noen linjer men det har du vel prøvd??

Og som sagt Telenor selv anbefaler faktisk RASPPPOE selv. Og det sier teknikkerne hos Telenor selv!

Bruker RASPPPOE selv på en XP maskin (send privat melding så kan jeg sende deg det).


Jeg henviser til forrige melding. Jeg sa ikke direkte at du skrøt, men jeg sa at jeg orker ikke med alle folk som bare skryter om sine egne linjer, jeg spør om råd. Og ja, jeg vet alle mange måter å teste linja på. Og har prøvd dem alle.

Lenke til kommentar

For å nevne noen testemåter som jeg har brukt:

Textstream (pure tekst)

Itavisen (mindre unøyaktig)

files.online.no (sentralt i telenors nett)

ftp downloads

p2p programmer

http downloads

 

Alt på max og ifra servere og linjer som takler mine spinkle 1mbit og mer til.

Lenke til kommentar

Jeg leste ikke den meldinga der du nevner hva du har gjort osv (min feil). Men jeg er ganske sikker på at hvis Telenor har satt opp linja di så ligger neppe feilen hos dem.

 

Jo jeg kom på en ting: Ligger nettverks kabelen ved strømførende ledninger, kontaker eller lignende??

For det kan gi forstyrrelse på kabelen (du veit det sikkert meg jeg nevner for det).

Og bruk RASPPPOE da selvfølgelig :smile:

 

Og hvis du absolut skal ha svar fra en teknikker så ring Telenor på dagtid.

Lenke til kommentar

Javel.

Men ring Telenor istedenfor hvis du er negetiv til alle som prøver å hjelpe deg.

Jeg kan ikke så mye om router og sånn men hvis du er så ovapå så snakk med de "teknikerne" dine!

For uansett hva folk har sagt på denna tråden så har du vært negativ til det.

For det forundrer meg ikke om det er hos deg nettopp feilen ligger.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å få kontakt med noen av de som hadde erfaring angående dette ifra før, hva skjer? Jo, halvparten av de som sjekker leser ikke hva som står, men kaster spontant inn sine egne stats, woho, det hjalp... Skal jeg være glad for det?

Jeg er ikke negativ til hjelp, men når folk ikke engang leser hva jeg skriver og bare spyr ut informasjon til små spørsmål som har blitt besvart 1000 ganger før i dette forumet, så blir jeg lei.

 

Det er et ordspråk "Practise what you preach", jeg prøver å søke rundt litt før jeg spør, og når jeg spør håper jeg at de som bare spyr ut informasjon holder seg borte ettersom jeg gjorde litt forarbeid. Idag har jeg snakket med 2 teknikkere ifra Telenor,alltså på fredagen. Og jeg skulle ikke ta med mine erfaringer med kundeservice her, men nå ble det slik:

3 ganger har jeg blitt lovet at det skulle bli laget en sak angående mitt tilfelle, ingen av gangene ble det laget en sak. Den 4 ganger ble det laget en sak, og det kom ingenting ut av det, selvfølgelig er jeg litt pist off på telenor da, og spør da etter hva dere har opplevd i en lignende/identisk sak.

De har også sagt 3 ganger at de skulle kontakte meg via tlf eller e-post. Det har de heller aldri gjort, de ringte meg ikke, og e-posten er fortsatt å vente på...

 

Og ja, jeg har klaget/sendt inn notis til kundeservice på telenor. Jeg har alltid prøvd å holde meg positiv til disse folkene, men i det siste har jeg gått lei, uansett når, og hvordan jeg tar kontakt, virker det som om jeg møter på de samme folkene som bare vil at jeg skal la det være istedet for å få det jeg skal ha ifra dem.

 

Prøv å bli glad for innføring angående raspppoe når du spør hva telenor gjør i slike saker...

La oss si at jeg er allergisk mot nøtter, og du kaster akkurat en pose med nøttemix i trynet på meg.

 

God natt, nå orker jeg ikke med denne diskusjonen mer.

 

[Edit: SOVER]

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-07-27 04:18 ]

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hadde samme problem med bluecom, der var ikke hastigheten min oppgradert etter at alle sentralene skulle ha vert oppgradert.

 

Jeg tok en telefon til support og forklarte at jeg ikke hadde fått noen oppgradering i hastighet, de sa at dette var blitt gjennomført for 3uker siden på min sentral. Jeg sto på mitt, og da skulle de be bravida om å sjekke saken, neste dag så steg den med 20%

 

Det kan være en glipp i oppgraderingsrutinene bare..

 

Mvh.

NetFInity

Lenke til kommentar

Takk!

Ble litt beroliget nå...

Skal bl.a. ta kontakt med en jente på kundeservice igjen på mandag, hun kommer til å sende meg en mail rundt 15.00 samme dag (mandag), da regner jeg med at jeg vet mer om saken min.

Hilsen kjello2

Lenke til kommentar

De første dagene med telenor for meg (okt. 01) hadde jeg nedlastings hastighet på rundt 100 kilobit, og skulle ha 1024.

 

Ringte telenor og klaget. Først kunne ikke di finne noen feil, men så fant de ut hva som var galt, å skulle "fixe" det.

Neste dag virket ikke ADSL'n i det hele tatt, pga telenor hadde lagt inn feil brukernavn/pass på serveren.

Gikk nok en dag, så virket det igjen, med lav hastiget.

Ringte opp og bad dem fixe det, og neste dag var alt i orden.

 

Har lest gjennom hele tråden her, og virker rett og slett som telenor ikke vet hvorfor du har dårlig hastighet, og feilen er tydeligvis hos dem.

 

Du har ikke nevnt vhilken linje eller hastighet du har, men, om det er en overkommelig hastighet, kan du jo be om avslag fra telenor.

 

En annen løsning er selvfølgelig å bytte leverandør.

 

Det hjelper nok :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...