Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

- - problem løst, ikke les denne tråden - -

Anbefalte innlegg

Glem denne tråden, hastigheten er nå skrudd opp.

Grunn, telenor hadde ikke skrudd opp hastigheten min, de hadde ikke lagt meg inn med ny hastighet i noe som heter "management".

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-07-30 12:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, min hastighet er 865 av 1200 nå, du kan jo regne ut at min overhead er litt verre enn din...

Hastigheten min er skrudd opp, men noe er feil hos Telenor. Plis ikke gjør dette til en "jeg har fått skrudd opp/jeg har ikke fått skrudd opp" diskusjon...

Lenke til kommentar

jeg har 1024/256 og jeg fikk en fin økning i juni når de satt opp hastigheten for og kompansere for overheaden. Jeg bruker it avisen sitt speedometer og den er rimlig nøyaktig, har også testet med getright på online.no filer jeg har lasta ned, ligger rundt 134kb/s ned syns d er rimlig pent :wink:

itavisen sitt speedometer(og nei jeg vet ikke hvordan jeg gjør linken til en trykk bar link :eek: ) http://www.itavisen.no/speedometeret.html

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 23:28, zn00ker skrev:

Jeg hadde samme problemet da jeg oppgraderte fra 704/128 til 1024/256. Jeg installerte bare nyere drivere til nettverkskortet mitt så funka det.

Kanskje du skal prøve det??

Alle som er litt orientert skjønner at det er den 20% hastighetsøkningen jeg snakker om...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 23:44, Pin skrev:

jeg har 1024/256 og jeg fikk en fin økning i juni når de satt opp hastigheten for og kompansere for overheaden. Jeg bruker it avisen sitt speedometer og den er rimlig nøyaktig, har også testet med getright på online.no filer jeg har lasta ned, ligger rundt 134kb/s ned syns d er rimlig pent :wink:

itavisen sitt speedometer(og nei jeg vet ikke hvordan jeg gjør linken til en trykk bar link
:eek:
)

Som sagt, jeg bryr meg lite om hva du får. Og jeg vet selv hvordan teste hastighet, har sagt det også, er sløseri av tid for MEG og DEG å holde på slik.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 23:48, Goldfish skrev:

Jeg er så glad for at jeg har UPC Chello abonnement! 768/128 kbit, 460 kroner i måneden, 99% oppetid. Og jeg får hva jeg betaler for!

Javel. Så gledelig da, start en egen tråd om du bare vil skryte om din egen linje. Ikke alle har samme valgfrihet...

Lenke til kommentar

Igjen tilbake til kjernen i saken:

Det jeg lurer på, er det noen teknikkere her som har peiling på mulige årsaker til at jeg ikke får hastigheten min, forutsatt at telenor faktisk har satt den opp...

Det er snakk om den lovede 20% økningen, for de som ikke har fått med seg det så er jo det "alle" har snakket om i det siste.

Lenke til kommentar

det er mange faktorer som kan spille inn på en slik sak:

-linjen din er ikke oppdatert.

-du har en haug med antivirus programmer ++++ div som gjør at itavisen sit test saker ikke viser riktig.

- at du har en maskindeler i maskinen din som ikke "henger" med eks. på en 300 celeron så klarte den ikke mere enn ca. 620 på itavisen sitt tester men på en nyere maskin som står på samme lanet så fikk jeg ca680

- du har vært å messa i registeret eller at noen programmer har messet i registeret ditt med eks. pakke størrelsen etc.

-itavisen sitte tester er ikke "vitenskaplige" og med det så mener jeg at det er ikke stablit osv.

- at du bruker xp sitt oppkoblings utstyr som ikke er det raskeste i verden..

det er veldig vanskelig å si siden du ikke sier hvor mye du fårhar fått.

hvilket os er det du kjører??

hvilket oppkobligs program er det du bruker rasppoe er det beste.

har du gjort noe i registeret eller har noen programmer (fikser osv) gjort noe ??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 00:56, kjello2 skrev:

Igjen tilbake til kjernen i saken:

Det jeg lurer på, er det noen teknikkere her som har peiling på mulige årsaker til at jeg ikke får hastigheten min, forutsatt at telenor faktisk har satt den opp...

Det er snakk om den lovede 20% økningen, for de som ikke har fått med seg det så er jo det "alle" har snakket om i det siste.

Prøvde du det jeg sa og bytte driver??

Lenke til kommentar

Quote:

Prøvde du det jeg sa og bytte driver??

Nei, for jeg har ingenting å bytte den med, uansett så drar kortet mellom 60-70 megabit på samme kabel/nettverk. Alt går gjennom en fin liten router, så tviler på at det er tilfellet, hadde ei noe problem da jeg faktisk oppgraderte ifra 7xx til 1xxx linjen.

Lenke til kommentar

Quote:

det er veldig vanskelig å si siden du ikke sier hvor mye du fårhar fått.

hvilket os er det du kjører??

hvilket oppkobligs program er det du bruker rasppoe er det beste.

har du gjort noe i registeret eller har noen programmer (fikser osv) gjort noe ??

Jeg har gått ut ifra at feilen ej kan klandres på meg, ettersom jeg sitter på et lokalt nettverk og alt går gjennom en router og jeg drar mellom 60-70 megabit på det lokale nettverk tviler jeg på at nettverkskortet er noe problem. Ei heller registertweaks da jeg har prøvd flere både før og etter den antatte 20% økningen.

Og det med programmer tviler jeg også på da jeg er smart nok til å sjekke om linjen er i bruk når jeg tester.

Maskinen burde klare en 10mbit linje, så lenge noen leverer den. 1400mhz, 512 DDR Ram, GF3 Ti200... Burde da være nok for en ussel ADSL linje ifra Telenor.

Bruker forresten WinXP, men samme problem er på de andre maskinene i nettverket, og ja, jeg har testet med bare en maskin tilkoblet nettverket slik at ingen, INGEN, kan forstyrre. Angående at itavisens tester er misvisende, jeg sa aldri at jeg brukte dem. Men en kommentar angående de, de er faktisk noe misvisende, de kan jeg innrømme, men de gir en særdeles god pekepinn for oss ADSL brukere her i Norge. Telenor har til og med begynt å innrømme at deres resultater er nærme det som ligger innenfor Telenor sitt "eget nett". Ala files.online.no ...

[Edit: La til noe]

Jeg spurte i utgangspunktet etter hjelp ifra noen med erfaring ifra lignende saker. Hvor det IKKE var brukerens feil, jeg trodde at jeg hadde gjort det klart, dette er ikke min feil. Og la det forbli slik.

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-07-27 02:09 ]

Lenke til kommentar

Forresten, XP sitt "oppkoblindsutstyr", som du så omfangsrikt kaller det, er faktisk veldig bra.

Bedre enn folk tror. Det er bare noe som heter QoS (Quality of Service) som kan ta opp båndbredde, alltså reserve båndbredde til andre tjenester enn det kanskje brukeren prioriterer. Ellers har jeg aldri hørt om noen større rykter angående XP sine rutiner for nettverkstrafikk... Rett meg gjerne om du vet bedre. Jeg er alltid på hugget etter ny informasjon.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 02:07, kjello2 skrev:

Jeg spurte i utgangspunktet etter hjelp ifra noen med erfaring ifra lignende saker. Hvor det IKKE var brukerens feil, jeg trodde at jeg hadde gjort det klart, dette er ikke min feil. Og la det forbli slik.

ser ikke akkurat ut som du vil ha hjelp når du utelukker at det er din feil, tross alt er det noen her som prøver og hjelpe deg....

btw så hadde jeg en lignende hendelse på min pc for noen mnd siden, ringte support etc og de kunne ikke hjelpe meg men skulle sende en teknikker noen dager senere etc.

Det viste seg at jeg måtte reboote Alcatel modemet selv om adsl funka (den var bare treig), så måtte jeg sette i ledningene i riktig rekkefølge ellerno, var iaff et styr :razz:

Lenke til kommentar

Jovist vil jeg ha hjelp, men jeg ville ha hjelp ifra eventuelt noen teknikker som har opplevd lignende. Jeg vet at det er noen ex-telenor arbeidere her og diverse ifra kundeservice. Tenkte kanskje at de kom til å komme ut av skapet en stund. Men jeg har utelukket at dette er min feil nå. Alt er testet på ulike maskiner og prøvd og feilet så mange ganger nå. Modemet er rebootet så mange ganger at det gjør vondt å starte det opp. Routeren klarer seg bra...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 02:19, PlacidDragon skrev:

Jeg fikk hastighetsøkningen i slutten av Juni. Gikk fra 860 kbit/s på IT-avisen's barometer til 1035 kbit/s. Download hastighet økte fra 108 kb/s til ca. 128 kb/s.

Takk for hjelpen...

Les gjerne hele diskusjonen før du svarer neste gang, jeg har sagt før at dette bare er sløseri med tid for begge.

Jeg bryr meg ikke hva du får.

I don't care what you get.

Jag bryr meg inte vad du får.

Lenke til kommentar

Vel, hastigheten min har iallfall økt.

Før var max nedlastningshastighet på omlag 120KB/s.

Men nå, har jeg lasta ned saker og ting i over 140KB/s.

Og når jeg sjekker båndbredden(download) som er ibruk kan jeg lykkelig lese av 1,2 - 1,3Mbit/sec.

(Max før hastighetsøkning var 1,1Mbit/sec)

Jeg er fornøyd :smile:

Eneste delen ved Telenor jeg kan klage over er politikken de kjører.

menmen - til høsten blir det trolig 2,3Mbit SDSL :grin: :grin: :grin:

--adda på--

Ikke stol altformye på itavisen.no's speedometer.

En fin Fremgangsmetode for å måle hastighet:

Start et eller annet p2p-program (jeg bruker Direct Connect).

Start så mange downloads som mulig (5-6 i god hastighet holder nok;))

Start så et eller annet program som overvåker trafikken/hastigheten på linja og *vips* Der har du hastigheten din.

[ Denne Melding var redigert av: [ReXoR] på 2002-07-27 02:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...