Goscinny Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hei, jeg holder på å lage en slags quiz til min lokale klubb. Svaret på quizen sendes til meg på mail, men det er noen få problemer. I mailen jeg får (jeg får faktisk to identiske ) får jeg ikke vist hvilket alternativ som den besøkende har valgt! Kan noen hjelpe meg? <form action="<?php "$PHP_SELF" ?>" method="post" class="vanligskrift style4"> <p> <span class="style3"> Velkommen til GBK's SommerQuizzz! </span> <p><span class="quiz"> <?php if ($submit) { if (!$Navn) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi navnet ditt</p>"); } if (!$Epost) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi epost</p>"); } if (!$Passord) { echo ("<p>Du har glemt å skrive en bekreftelse på passordet</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "GBK's Sommerquizzzz"; // Her velger du tittel på mailen $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $Navn ($Epost) Passord: $Passord Svar: $AlternativI, $AlternativII, $AlternativIII" Senders ip: $ip "; $headers = "Fra: $navnrn"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<p>Meldingen din er sendt.</p>"); } } ?> </span> <p><span class="quiz">Navn:</span><br> <span class="quiz"> <input type="text" name="Navn"> <br> </span>E-post:<br> <span class="quiz"> <input name="Epost" type="text" id="Email"> <br> </span>Bekreftelse av passord:<br> <span class="quiz"> <input name="Passord" type="password" id="Passord2"> </span> <p class="quiz">Hvilke 3 spillere vant flest kamper i rankingspillet denne sesongen?</p> <p class="quiz"> <input name="Alternativ I" type="radio" id="AlternativI" value="Ørjan, Jørgen og Markus"> Ørjan, Jørgen og Markus<br> <input name="Alternativ II" type="radio" id="AlternativII" value="Ørjan, Jørgen og Dag Andreas"> Ørjan, Jørgen og Dag Andreas<br> <input name="Alternativ III" type="radio" id="AlternativIII" value="Ørjan, Jørgen og Atle"> Ørjan, Jørgen og Atle</p> <p class="quiz"> <input type="submit" class="knapp" name="submit" value="Send"> <input type="reset" class="knapp" value="Slett" name="reset"> </p> <p class="quiz">Et nytt spørsmål vil bli lagt ut om få dager!<br> </p> </form> Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 <form action="<?php "$PHP_SELF" ?>" method="post" class="vanligskrift style4"> <p> <span class="style3"> Velkommen til GBK's SommerQuizzz! </span> <p><span class="quiz"> <?php if ($submit) { if (!$_POST['Navn']) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi navnet ditt</p>"); } if (!$_POST['Epost']) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi epost</p>"); } if (!$_POST['Passord']) { echo ("<p>Du har glemt å skrive en bekreftelse på passordet</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "GBK's Sommerquizzzz"; // Her velger du tittel på mailen $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $_POST['Navn'] ($_POST['Epost']) Passord: $_POST['Passord'] Svar: $_POST['AlternativI'], $_POST['AlternativII'], $_POST['AlternativIII'] Senders ip: $_POST['ip'] "; $headers = "Fra: $navnrn"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<p>Meldingen din er sendt.</p>"); } } ?> </span> <p><span class="quiz">Navn:</span><br> <span class="quiz"> <input type="text" name="Navn"> <br> </span>E-post:<br> <span class="quiz"> <input name="Epost" type="text" id="Email"> <br> </span>Bekreftelse av passord:<br> <span class="quiz"> <input name="Passord" type="password" id="Passord2"> </span> <p class="quiz">Hvilke 3 spillere vant flest kamper i rankingspillet denne sesongen?</p> <p class="quiz"> <input name="Alternativ I" type="radio" id="AlternativI" value="Ørjan, Jørgen og Markus"> Ørjan, Jørgen og Markus<br> <input name="Alternativ II" type="radio" id="AlternativII" value="Ørjan, Jørgen og Dag Andreas"> Ørjan, Jørgen og Dag Andreas<br> <input name="Alternativ III" type="radio" id="AlternativIII" value="Ørjan, Jørgen og Atle"> Ørjan, Jørgen og Atle</p> <p class="quiz"> <input type="submit" class="knapp" name="submit" value="Send"> <input type="reset" class="knapp" value="Slett" name="reset"> </p> <p class="quiz">Et nytt spørsmål vil bli lagt ut om få dager!<br> </p> </form> (Denne hører egentlig til i vårt PHP-forum) Virker det nå? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Hei, Judofyr. Takk for at du tar deg tid. Det er fortsatt noe galt. Feilen ligger i linje 56! Du kan se siden her: Min side BTW: Hvor er PHP-forumet? Endret 3. juli 2005 av Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå