Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve og lage et chat program som skal ha mulighet til og sende webcam slik at folkene som bruker det kan sitte og se på hverandre,

eneste problemet er at jeg hakke pæling på åssen eg skal løse problemet med og få sendt live webcam mellom brukerene, så derfor poster eg dette i håp om at noen har vet åssen eg skal klare og sende webcam live fra en client te en annen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å laste inn informasjon fortløpende fra et vevkamera, er ikke spesielt problematisk. Alt du behøver, er å benytte noen få forholdsvis enkle API-kommandoer således.

Det er kanhende verre å få overført denne informasjonen til en mottaker - først og fremst må en jo ta i bruk en komprimeringsteknikk, idet ren ukomprimert informasjon tar altfor meget plass til å sendes over nettet. Dette blir nok vanskeligere, men neppe umulig. Prøv å søk etter gode eksempler på nettet, eller ta en titt på MSDN.

Lenke til kommentar

Oki, nå har jeg kommet til det pungtet hvor jeg har fått bilde fra webcameraet inn i programmet mitt, men jeg er helt ny når det kommer te streaming av live video og sitter helt fast,

har googlet litt for og se om jeg fant noen gide eksempler men det ser ikke ut som om noen er smarte nok te og lage et så genialt program uten og kreve masse penger på programmet uten og gi source, så hvis noen kunne hjelpe litt til hadde det vert fint.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...