Gå til innhold

Erfaringer med iAudio 5 ?

Anbefalte innlegg

Sitter å ser på mp3-spillere og har seriøse problemer med å finne en jeg liker både utseende og spesifikasjonene på, så jeg tenkte jeg kunne forhøre meg litt her... Funnet en del spillere, men nesten ingen finnes i Norge, og jeg stiller meg av den grunn tvilsom til å kjøpe (lettere å ha en norsk butikk å forholde seg til ved eventuelle problemer)!

Til saken!:

iAudio 5 er en spiller jeg synes virker lovende, men har noen spørsmål til de som evt. har den..(?)

Spesifikasjoner for de som ikke vet om spilleren.. (tatt fra en eller annen internettside ;) ) :

* Playback format

o MPEG 1/2/2.5 layer 3 (8Kbps ~ 320Kbps) (8kHz ~ 48kHz) and VBR

o All ranges of WMA7 WMA (20Kbps ~ 192Kbps) (8kHz ~ 48kHz)

o WMA9 CBR(5Kbps Mono ~ 320Kbps Stereo)

o VBR(48Kbps ~ 256Kbps)

o WMA9 Pro (Lossless and Voice Codec not supported)

o OGG (Currently support up to Q10)

o WAV (Up to 48Khz Stereo)

* Memory: 256MB/512MB/1GB**

* PC interface: USB 2.0 (Up to 20Mbps)

* Battery: AAA battery X 1

* Power: Play up to 20 hours, based on companys self-test

* Buttons: 8 buttons (Play, REC, MODE, Menu, FF, REW, VOL+, VOL-)

* Switch: 1 switch (Hold)

* Display: 128 X 64 full graphic LCD

* SNR: 95 dB

* Max Output: 16 Ohm earphone : 13mW + 13mW

* Frequency: Range 20Hz ~ 20KHz

* Size: 3.02 X 1.38 X 0.71 inches (76.8 x 35.0 x 18.0 mm)

* Weight: 0.99 oz (without battery)

iaudio5large2.jpg

Så til spørsmålene:

Overføring av sanger: Hvordan fåregår det? Trenger man drivere? Jeg sitter på en Linux pc, og vil helst av den grunn foretrekke en spiller jeg kan koble til og overføre sanger som til en vanlig mappe på en HDD, problemfritt OGSÅ under LINUX!

Utseende og meny: Er den like pen som på bildene? Og er menyen oversiktlig?

"Kvalitetsfølelse": Føles/ser den solid ut? Og er knappene stabile (at de ikke vikker osv)? Og knirker den?

Batterilevetid: Har lest den ikke klarer 20 timer på et batteri, som det står den skal gjøre i spesifikasjonene, men holder den til 14-15 timer? Eller uansett, sånn ca. hvor lenge holder batteriene?

Eventuelle problemer med den?: Har spilleren hengt seg opp eller hatt andre problemer siden du fikk den?

vel... det er egentlig alt jeg kommer på i farten... Gjerne fortell mer enn det jeg spør om her... og til sist... Er den å anbefale?

Mvh. Solli

Endret av redflames
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Batterilevetid: Har lest den ikke klarer 20 timer på et batteri, som det står den skal gjøre i spesifikasjonene, men holder den til 14-15 timer? Eller uansett, sånn ca. hvor lenge holder batteriene?

Det med batteritid paa mp3 spillere kan vaere veldig variabelt. Det avhenger av volumet, kvalitet paa sanger, spillemodus, filtype (paa de fleste mp3 spillere bruker wma mere batteri enn mp3 f. eks.) osv. Men hvis det staar 20 timer i spesifikasjonene burde det ogsaa staa med hvilke innstillinger. Uansett er det rimelig aa anta noen timer mindre med 'vanlig' bruk. Saa en 14-15 timer er ikke urealistisk.

Lenke til kommentar

fullt klar over det Monkey Spr@yer... Men en gjennomsnittlig batterilevetid skal det vel gå ann å komme frem til ved en enkeltpersons bruk...

men er det ingen som har den altså :no: ?

jaja... tror jeg bestiller den jeg iallefall... må bare få solgt den hersens iPod mini-en (ikke noe galt med iPod folkens, bare så kjipt og mye stress når man kjører linux..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...