OlaPirat Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Noen som vet hvorfor min nye 2GHz Northwood ikke vil kaldstarte overklokket? Har et ABIT IT7 hovedkort med 512MB PC2100-CL2 DDR og GeForce 3. Prosessoren må kjøres på 2GHz i et par minutter før jeg kan klokke den opp. Da er den stabil på 2,8GHz med 1,7V spenning og 140MHz QDR buss. Hvis maskinen står i ro noen timer så vil den ikke starte. Må da resette CMOS og starte den på 2GHz. Jeg kan da kjøre den i et par minutter og derette klokke den opp igjen til 2,8GHz. Den vil heller ikke kaldstarte på 2,66GHz som er en hastighet basert på 133MHz QDR buss. Det er ikke for lav spenning som gjør at den ikke kaldstarter overklokket. 2,66GHz kjører den på standard spenning på 1,5V. Jeg har begynnt å lure på om det er en eller annen ustabilitet i hovedkortet. Noen ganger er det vanskelig å få slått på PC'en i det hele tatt. Kan ta 10-15min før jeg får liv i den. Da hjelper ikke clear CMOS. Maskinen er død helt til det passer den å starte opp igjen. Maskinen kan dø på denne måten hvis jeg f.eks. har fått den til å kræsje på 3GHz. Noen som vet hvorfor? Bør jeg få byttet ut hovedkortet? CPU'en går ikke varm. Det virker som om alt er som det skal hvis jeg bare kjører 2GHz, men CPU'en er god for mer enn 800MHz til. ---- Fant løsningen selv. [ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-07-28 01:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå