Gå til innhold

Er denne siden lovlig? -> Nei...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er hostet i USA ( http://www.domeneshop.no/whois.cgi?session=2bb5be999b3f8837 ) om den fungerer.

Tviler sterkt på at det er lov i USA, men det gøyale er at den er i Denver, som ikke er sååå langt unna silicon valley hvor MS har sitt eminente hovedkvarter.

Kanskje Gates skal jogge seg en tur for å banke noen? ;) :!:

Det er jo forholdsvis langt ifra Denver til San Francisco da...

Over 1200 miles, ville vel tatt en 15-16 timer å kjøre det :p

Jogge ville ta enda lenger ;)

Uansett, hadde jeg nok ikke kjøpt noe software herfra. Men hadde vært morsomt å sende en mail til f.eks. Microsoft å høre med de.

Lenke til kommentar

Siden jeg jobber i en av de største distributørene av Microsoft, Symantec og Adobe i Norge, ringte jeg min kontakt i microsoft og ba han gå inn på siden. Hans reaksjon: "I H******, ringer deg senere! Må snakke med advokaten vår umidelbart!" Så heiv han på røret. Får se hva som skjer med dette! Skal ta kontakt med Adobe og Symantec også og se om de reagerer like kraftig. Er ikke spesielt glad i svindel! :hrm:

Edit: Dessuten sitter Gates i Seatle, så det er en rimelig bra joggetur! :p

Endret av GA
Lenke til kommentar
Xp pro til $49.95 :roll:

Sier vel alt eglentlig...

Denne var jo ekstremt overpriset i forhold til de andre 'produktene' da - med tanke på at det bare er omtrent halvparten av det man betaler for XP hvis man kjøper en PC-pakke fra f.eks. Dell eller en tredjedel av det man får XP for som OEM-utgave. Men det er sikkert mange som aldri ha kjøpt et OS som tror det er superbillig :)

Men å betale for opplagt piratprogramvare er jo faktisk et par hakk verre enn å hente den samme programvaren på nett uten å betale slik jeg ser det; man beriker jo faktisk noen som ikke har gjort noe som helst for å fortjene pengene.

Lenke til kommentar
Tror fortsatt dette faktisk er 100% lovlig.. programvaren i seg selv skal være lovlig å laste ned.. men produktnøkkelen må betales ytterligere for..

Tror du er 100% på jordet - kan ikke tenke meg noen kroker i denne verden hvor det er lov å _selge_ andres eiendom. Ikke er programvaren i seg selv lovlig for det meste av softwaren heller.

Lenke til kommentar
Tror fortsatt dette faktisk er 100% lovlig.. programvaren i seg selv skal være lovlig å laste ned.. men produktnøkkelen må betales ytterligere for..

Hoi!

Salget er et soleklart brudd på åndsverkloven og slike regler er ganske vanlige i noenlunde siviliserte land.

HH

Lenke til kommentar
Siden jeg jobber i en av de største distributørene av Microsoft, Symantec og Adobe i Norge, ringte jeg min kontakt i microsoft og ba han gå inn på siden. Hans reaksjon: "I H******, ringer deg senere! Må snakke med advokaten vår umidelbart!" Så heiv han på røret. Får se hva som skjer med dette! Skal ta kontakt med Adobe og Symantec også og se om de reagerer like kraftig. Er ikke spesielt glad i svindel! :hrm:

Edit: Dessuten sitter Gates i Seatle, så det er en rimelig bra joggetur! :p

Stilig! La oss høre hvordan dette går videre GA.

Har du noen gode rabatter forresten? ;)

Lenke til kommentar

Dette har vore oppe før og er regelrett massesalg av piratkopiert materiale.

Dermed er vel det svindel, då ein betaler for "programmet" men lisensen er ikkje lovleg og kan skaffe ein problem etterpå.

Tråden åpnes igjen, men link til siten er ikkje nødvendig å poste eller linker til tilsvarande sider.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle holde dere litt oppdatert på hva som skjedde så jeg spurte Jankee om han kunne åpne tråden igjen. Vennligst ikke send meg masse PM om hvilken side dette gjelder!

Vel, jeg har via jobben snakket med de kontaktene jeg har i Adobe, symantec og microsoft. De har alle(spes MS) satt advokater på saken.

De klarte i går kveld å få ISPen til å sperre denne IPen midlertidig, men grunnet lovgivning(er visst bare et visst antall timer en ISP der borte kan holde siden nede uten en dom :roll: ) er den nå oppe igjen. Men det skal ifølge MS ikke vare... De nevnet på fleip at det nok vanket litt "ris på rumpa" for de som driver siden. Vil tippe at den risen er rimelig heavy! :p

Skal si ifra når jeg vet mere for de av dere som bryr dere om slikt!

Lenke til kommentar

Hmmm.. jeg skulle faktisk ønske at det fanntes en slik tjeneste der man kan få en ny kopi av programmet til en symbolsk pris. Jeg hadde satt meget stor pris på om Microsoft hadde tatt i bytte den gamle XP platen min uten noen form for service pack mot en ny som har SP2.

Lenke til kommentar

Dette er et problem. Slike sider finnes i hopetall rundt om på nettet, og de kan _lett_ lure en godtroende stakkar. Alle vet jo at Rolex klokker til 150,- er juks og fanteri, men å avsløre en software selger på nettet er ikke alltid like lett.

Det nevnte nettstedet 'røper' seg på prisen, men la oss si prisen var nærmere 'ekte' pris. Kunne sikkert fått noen og enhver interessert.

Her er det tross alt noen som tjener penger på å lure folk, og det er lite populært. Det har jeg selv sett på forumet her med folk som kjøper katta i sekken på nettauksjon. Dette er det samme bare i større skala.

Edit:

Er det noen som har en fin måte å verifisere om en selger faktisk selger en ekte utgave? Ikke at det er allverden å spare i utlandet, men noen kroner kan man sikkert dra...

Endret av rozon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...