Gå til innhold

SBlive og Redhat 7.3 gir vrengt lyd...

Anbefalte innlegg

Jeg har desktop-høytalere koblet til den ene utgangen på SBlive-kortet mitt og stereoanlegget på den andre. Men signalet til stereo'n blir veldig fort vrengt når jeg skrur opp volumet på denne kanalen. Jeg blir faktisk nødt til å ha den såpass lavt at jeg må skru forsterkeren på 3/4 styrke for å få litt guffe ut.

Jeg regner med at flere har opplevd dette. Noen som har en løsning? Jeg bruker forøvrig driverne som fulgte med distroen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaggu var det ikke enda en volumkontroll i Kmix...

Det står jo ikke hva de enkelte slider'ne er for. Ikke en gang de hjelpefila. Fikk god lyd ved ha slider (fra venstre) nummer 2 og nummer 8 på 100 %. Det var slider nummer 7 som ga vrengt lyd. Måtte skru denne av ved trykke på en av de andre røde knappen i bunn.

Det var en dårlig forklaring, men hva annet kan man vente av et slikt møkkaprogram. Og hva skal det røde pausesymbolet over slider nummer 7 bety??!

Lenke til kommentar

au da...jeg biter i meg halvparten av det jeg nettop sa.

Under settings kunne jeg krysse av slik at det kom en label over hver slider. Ser ut som de har byttet om symbolet på ingain og outgain. Det forklarer det røde pausesymbolet. Men hvorfor lyden vrenges på utgangen til stereo'n når jeg skrur opp voulumet på inngangen står fremdeles igjen som et åpent spørsmål. Jeg har ingen innspillingskilde tilkoblet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...