Hoppesagåsa Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg har desktop-høytalere koblet til den ene utgangen på SBlive-kortet mitt og stereoanlegget på den andre. Men signalet til stereo'n blir veldig fort vrengt når jeg skrur opp volumet på denne kanalen. Jeg blir faktisk nødt til å ha den såpass lavt at jeg må skru forsterkeren på 3/4 styrke for å få litt guffe ut. Jeg regner med at flere har opplevd dette. Noen som har en løsning? Jeg bruker forøvrig driverne som fulgte med distroen. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 ehh.. min brukte "emu101" saken og da var det extrem lav lyd.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Hvis det bare er et problem i linux er det nok bare volumet som står for høyt på master eller pcm kanalen på lydkortet. Det finnes sikkert en grafisk mixer i wm'en din, sett alle kanalene til rundt 80% Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Det er tre volumkotroller jeg kan stille på i mikseren (Kmix), jeg har prøvd alle kombinasjoner, men det ser ikke ut til å hjelpe på. Kan det være at det er mikseren det er noe kluss med, og ikke driverne? Lenke til kommentar
druid Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Har SB live 5.1 og RH7.3 bruke emu10k1 modulen funke utmerket her . Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg byttet om på utgangene. Nå har jeg ingen vrengt lyd i stereo'n. Men på desktop-høytalerne må man ha øret helt inn til for å høre noe. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Jaggu var det ikke enda en volumkontroll i Kmix... Det står jo ikke hva de enkelte slider'ne er for. Ikke en gang de hjelpefila. Fikk god lyd ved ha slider (fra venstre) nummer 2 og nummer 8 på 100 %. Det var slider nummer 7 som ga vrengt lyd. Måtte skru denne av ved trykke på en av de andre røde knappen i bunn. Det var en dårlig forklaring, men hva annet kan man vente av et slikt møkkaprogram. Og hva skal det røde pausesymbolet over slider nummer 7 bety??! Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 au da...jeg biter i meg halvparten av det jeg nettop sa. Under settings kunne jeg krysse av slik at det kom en label over hver slider. Ser ut som de har byttet om symbolet på ingain og outgain. Det forklarer det røde pausesymbolet. Men hvorfor lyden vrenges på utgangen til stereo'n når jeg skrur opp voulumet på inngangen står fremdeles igjen som et åpent spørsmål. Jeg har ingen innspillingskilde tilkoblet. Lenke til kommentar
oam Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Bruk alsa.. ikke velg emu10k1 i kernel, men aber si at du har lyd.. Er vist mye bedre med alsa enn driverne som er i kernel fra før.. http://www.freshmeat.net og søk etter alsa... *gentoo.org anbefaller blant annet alsa* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå