Gå til innhold

Spørsmål om tilkobling til Plasma


Anbefalte innlegg

Jeg har en plasmamonitor uten tuner, men med Scart. Jeg kobler videoen til scart'en for å få tv-signaler til monitoren, men hvordan i alle dager skal jeg få tatt opp fra en kanal mens jeg ser på en annen? Et annet spørsmål: hvordan kan jeg få text-tv-til dette oppsettet? (Samboeren min er av en eller annen grunn avhengig av text-tv.) Da må jeg vel kjøpe en slags tv-boks eller noe? Jeg har vanlig UPC-kabel-tv. (Ikke digitalt).

Kan kanskje Dreambox gi meg løsningene på alle utfordringene mine? Jeg har sett på 500C- Dreambox'en, men mener å ha lest at den ikke umiddelbart fungerer med UPC sitt kabelnett. Hmm...

 

Hjelp, please :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer, antenne in- og ut. Jeg bruker videoen som tuner. Fungerer det, men problemet er at jeg må se på samme kanal som jeg tar opp fra. Tenkte kanskje det fantes en kablingsmåte slik at jeg kunne se på en annen kanal enn den jeg tar opp fra, men jeg har ikke funnet ut av noe.

Lenke til kommentar

antenne inn og antenne ut skyldes ikke det du sier der..

 

 

ANtenne inn er fra veggen i huset og inn i videospilleren for å få brukt tunerdelen i videospilleren.

 

antenne ut er fra videospilleren og til en tv.

Man bruker dette oppsettet for å være uavhengig av videospilleren. Med dette mener jeg at man ikke bruker tuneren i videospiller til annet enn å ta opp og at man ikke er nødt til å skru på videospilleren for hver gang skrur på tvn og for å se på tv.

 

Trådstarter: forstod jeg deg riktig at du vil ta opp og se på en annen kanal samtidig?

Dette fungerer ikke. Det skyldes at videospilleren tar opp det man ser på. Altså den kanalen videospilleren er stilt inn på. Du trenger med andre ord 2 tunere.

 

Når det gjelder texttv så har jeg enda ikke vært borti en som støtter texttv. Dette skyldes minne osv. Har solgt en del (s-)vhs-spillere i min tid fra elektronikkbutikk og kan ikke huske å ha sett en slik en..

 

SÅ det billigste og beste ville være å kjøpe seg en tuner ( samtidig som du bruker videospilleren til å ta opp med ). Kjøp en tuner som gjør at du får HD-tv delen til å funke etterhvert..

 

Håper du fikk litt info ut fra dette.

Hvis du lurer så bare spør.

 

Mvh

Marius

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
antenne inn og antenne ut skyldes ikke det du sier der..

Jeg vet det, det var bare for å informere om hvilke inn- og utganger jeg har på videoen :)

 

Oppsettet mitt er altså slik:

 

- Antenneledning fra veggen til antenne inn på videoen

- Scartledning fra scart på video til scart på plasmaen.

 

Ble kanskje litt uklart, men men.

 

Takk for utfyllende og oppklarende svar, Breiker. Får vel ut å sjåppe mæ ein tuner, da (som er HD ready...)

Lenke til kommentar
Stemmer, antenne in- og ut. Jeg bruker videoen som tuner. Fungerer det, men problemet er at jeg må se på samme kanal som jeg tar opp fra. Tenkte kanskje det fantes en kablingsmåte slik at jeg kunne se på en annen kanal enn den jeg tar opp fra, men jeg har ikke funnet ut av noe.

Det går ikke an, du MÅ ha minimum 2 stk tunere for å se på 2 kanaler samtidig. Og du MÅ ha minimum 2 stk tunere for å kunne ta opp eksempelvis fra TV3 mens du ser på TVN.

Om man får kjøpt slike twin-tunere vet jeg ikke. Jeg har 3 stk tunere på PC'en min, et PCI kort med dualtunere og et nVTV. Kan ta opp fra maksimalt 3 forskjellige kanaler, samtidig som jeg ser på tidligere opptak :p . Funker veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...