Gå til innhold

Overgang fra symbian til "vanlig os"

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt symbian og deretter en telefon med vanlig os?

Jeg ser etter ny telefon og har for tiden en SX1, men er skeptisk til å gå bort fra symbian med alle dets friheter. For eksempel når man skriver en melding kan man legge til en kontakt før, underveis eller etter melding er skrevet. På noen (Samsung) telefoner jeg har prøvd blir er det ingen mulighet for å redigere meldingen hvis man har valgt mottaker.

I tillegg liker jeg godt klipp-og-lim funksjonen men det regner jeg med at det ikke finnes på vanlige telefoner.

Kom med alle erfaringer, positive og negative.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På SE sine mobiler kan man legge til kontakter før, etter og under. Men det er bare en detalj. Jeg tror at hvis man er vant til Symbian (åpent system) blir en mobil med " vanlig OS" (lukket system) frustrerende.

Jeg har så langt brukt SE og deres system (lukket), men vil ha 3G og Symbian på min neste mobil. Gjerne Linux, men der finnes det så få 3-partsprogrammer foreløpig.

Konklusjonen er at du bør fortsette med Symbian. Etter min mening er åpne systemer også fremtiden.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
På SE sine mobiler kan man legge til kontakter før, etter og under. Men det er bare en detalj. Jeg tror at hvis man er vant til Symbian (åpent system) blir en mobil med " vanlig OS" (lukket system) frustrerende.

Jeg har så langt brukt SE og deres system (lukket), men vil ha 3G og Symbian på min neste mobil. Gjerne Linux, men der finnes det så få 3-partsprogrammer foreløpig.

Konklusjonen er at du bør fortsette med Symbian. Etter min mening er åpne systemer også fremtiden.

Jeg vil helst ha en stabil og god telefon som ikke er treig.

Lurifaksen:Jeg brukte faktisk 1mnd på å gå lei av K500i :p

Er det mer feil (software) på åpne systemer enn på de lukkede? Jeg vet det er en del feil med lukkede når de er helt nye, f.eks K750 Siemens 65 serie osv. Jeg har i hvertfall en del problemer med min SX1. Nå har den nok en gang kommet med "systemfeil kontakter" og må til service. Heldigvis er det et verksted her i byen...

Hvordan er det med feil og kræsj på Qtek? Har sett ut S100 eller 8100/8200 som erstatter til min SX1. Noen som har erfaringer med sistnevnte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...