PT Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Dårlig emne, men det er en anelse vanskelig å sette ord på spørsmålet mitt I hvilken aldersgruppe er en person når du kaller han eller henne følgende: Jente Dame Kvinne Gutt Mann Altså: hvor gammel må en person være før du f.eks. kaller henne for 'dame'? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jente: 5 - 25 Dame: 26 - 70 Kvinne: 26 - 70 Gutt: 5 - 25 Mann: 26 - 55 Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 "Jeg er en sprek gutt på 57 år som søker en jente på mellom 30 og 40 år. D må blablabla". Så, untaket er når man har en kontaktannonse, for da er man gutt og jente hele livet Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jente: 5 - 25Dame: 26 - 70 Kvinne: 26 - 70 Gutt: 5 - 25 Mann: 26 - 55 70+ da? Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 70+ da? «Gamling», uansett kjønn Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 70+ da? «Gamling», uansett kjønn Hehe... Da er man en eldre person. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jente: 5 - 25Dame: 26 - 70 Kvinne: 26 - 70 Gutt: 5 - 25 Mann: 26 - 55 Hva er så en jente eller gutt på under 5 år? Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jente: 5 - 25Dame: 26 - 70 Kvinne: 26 - 70 Gutt: 5 - 25 Mann: 26 - 55 Hva er så en jente eller gutt på under 5 år? Opp til 1 år: Spedbarn. 1-5 år: Veldig gammelt spedbarn? Lenke til kommentar
iBook Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) I media er det vanlig å sette grensen på gutt-mann og jente-kvinne ved 20 år. Feks: " ikveld er det funnet en 20 år gammel mann drept i Oslo". Hvis de ikke har grensa så lavt som 18 år da, men man er ialelfall i følge dette kvinne/mann etetr 20 år. Husker for noen år siden da jeg var 20 år syntes jeg det var uvant å bli referert til som "kvinne" i ulike sammenhenger, men er komfotabel med det nå. Må også legge til: Å bli kalt dame trenger jeg imidlertid flere år før jeg synes føles greit. Jobber i butikk og opplever stadig mødre som sier til barna sine slikt som: "gi pengene til damen". Må fortsatt snu meg for å se om det står en gammel dame i nærheten som de mener i stedet for meg Endret 3. juli 2005 av iBook Lenke til kommentar
Scotchi89 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Det er vel også et faktum at kvinner i overgangsalderen kaller seg selv "jenter" når de er sammen med andre. Eks: Jentene og jeg ble sene, vi bare måtte innom en H&M-butikk.. Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Å bli kalt dame trenger jeg imidlertid flere år før jeg synes føles greit. Jobber i butikk og opplever stadig mødre som sier til barna sine slikt som: "gi pengene til damen". Må fortsatt snu meg for å se om det står en gammel dame i nærheten som de mener i stedet for meg Gutter jeg kjenner har en tendens til å kalle kjæresten sin for 'damen sin'. Er det også noe som ikke klinger helt bra hos deg? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Gutter jeg kjenner har en tendens til å kalle kjæresten sin for 'damen sin'. Er det også noe som ikke klinger helt bra hos deg? Eller "Kjerringa mi". Forresten: Bebi: 0 - 1 Drittunge: 2 Unge: 3 - 4 Oldis/gubbe/kjerring/eksamensvakt: 70+ Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) er du jente (16+) og får deg kjæreste, blir du automatisk dame. -se! der er dama til robin Endret 3. juli 2005 av mushi Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 er du jente (16+) og får deg kjæreste, blir du automatisk dame. -se! der er dama til robin Hvis man er 15, så blir det "Se! Der er jenta til Robin"? Vet at det er vel sånn det skal sies, men det bare klinger ikke helt. Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hvis man er 15, så blir det "Se! Der er jenta til Robin"? Vet at det er vel sånn det skal sies, men det bare klinger ikke helt. Nei, når ho er 15, då heiter det: "Se! Der er jailbait'en til Robin" Hihi.. Ja, veit, var dårleg humor, men eg berre måtte. For å vere litt seriøs: Trur aviser køyrer ganske hardt på gutt under 20 og mann over 20. Sikkert det samme for kvinner òg. Og for oss andre so kallar vi oss vel det vi føler for å kalle oss? Er DU ein gut eller ein mann i dag? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hvis du ser på Svisj og sånn, så er det mange som heter Kozegutt58, så å være gutt slutter vel litt etter der en plass... :p Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hvis du ser på Svisj og sånn, så er det mange som heter Kozegutt58, så å være gutt slutter vel litt etter der en plass... :p Det er en type kontaktannonse, og der finnes det kun gutter og jenter. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 "Jeg er en sprek gutt på 57 år som søker en jente på mellom 30 og 40 år. D må blablabla". Så, untaket er når man har en kontaktannonse, for da er man gutt og jente hele livet Hehe, ja Man gir et inntrykk av å være ung, da Og i aviser og sånn, når de skriver at en ung mann på 19 år er drept, så virker det mer tragisk og selger mer Du vil vel heller høre om en UNG mann som er drept enn bare en mann? Slikt selger mer, men elelrs kan man kalle folk hva man vil "Hør nå her, unge dame" kan for eksempel være en jente på 12 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå