Ze0s Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 er det andre enn meg som har problemer med MPlayer (og XINE)? Får en feilmelding som sier at video_codec ikke er støttet av valgt video_out, eller noe i den duren. har prøvd å installere MPlayer både med Synaptic, og å kompilere det selv. men uten hell! på forhånd takk Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Det hadde hjulpet om du posta feilmeldinga. Hvis du har problemer med både MPlayer og Xine virker det som du mangler en codec eller fler. Lenke til kommentar
Del Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Gå inn her du, så får du lastet ned alt du trenger av codecs etc. http://www.mplayerhq.hu/homepage/design6/news.html Ellers anbefaler jeg How-to'en som er laget for Ubuntu: http://www.ubuntuguide.org/ Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Er det ikkje snakk om å installere ein pakke eller to med apt-get då? Lenke til kommentar
Del Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Godt mulig, har ikke helt oversikt over hvor mange codecs pakkene gir. Kom plutselig på noe, hvis du har 64-bit installasjon er du kanskje ille ute, codec'ene var ikke portet dit sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hos meg får kun root tilatelse til å bruko codecene, se om sudo xine/mplayer virker. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hos meg får kun root tilatelse til å bruko codecene, se om sudo xine/mplayer virker. Øhm? Rart. Burde ikkje vere vanskeleg å ordne. Lenke til kommentar
Ze0s Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 beklager, satt på en annen pc. her er feilmeldingen jeg får (kjører vo=xv i mplayer.conf): ruud@ruudtv:/media/movies$ mplayer Amiga*.mpg MPlayer 1.0pre6-3.3.5 (C) 2000-2004 MPlayer Team CPU: Advanced Micro Devices (Family: 8, Stepping: 0) Detected cache-line size is 64 bytes Cannot test OS support for SSE, disabling to be safe. Linux RTC init error in ioctl (rtc_irqp_set 1024): Permission denied Try adding "echo 1024 > /proc/sys/dev/rtc/max-user-freq" to your system startup scripts. Opening joystick device /dev/input/js0 Can't open joystick device /dev/input/js0 : No such file or directory Can't init input joystick Setting up LIRC support... mplayer: could not connect to socket mplayer: No such file or directory Failed to open LIRC support. You will not be able to use your remote control. Playing Amiga1000Commercial.mpg. Cache fill: 0.78% (8192 bytes) MPEG-PS file format detected. VIDEO: MPEG1 384x288 (aspect 8) 25.000 fps 1150.0 kbps (143.8 kbyte/s) ========================================================================== Trying to force audio codec driver family libmad... Opening audio decoder: [libmad] libmad mpeg audio decoder AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, 16 bit (0x10), ratio: 28000->176400 (224.0 kbit) Selected audio codec: [mad] afm:libmad (libMAD MPEG layer 1-2-3) ========================================================================== vo: X11 running at 1024x768 with depth 24 and 32 bpp (":0.0" => local display) It seems there is no Xvideo support for your video card available. Run 'xvinfo' to verify its Xv support and read DOCS/HTML/en/video.html#xv! See 'mplayer -vo help' for other (non-xv) video out drivers. Try -vo x11 open: No such file or directory vo_mga: Couldn't open /dev/mga_vid open: No such file or directory vo_mga: Couldn't open /dev/mga_vid ========================================================================== Opening video decoder: [mpegpes] MPEG 1/2 Video passthrough VDec: vo config request - 384 x 288 (preferred csp: Mpeg PES) Could not find matching colorspace - retrying with -vf scale... Opening video filter: [scale] The selected video_out device is incompatible with this codec. VDecoder init failed :( Opening video decoder: [libmpeg2] MPEG 1/2 Video decoder libmpeg2-v0.4.0b Selected video codec: [mpeg12] vfm:libmpeg2 (MPEG 1 or 2 (libmpeg2)) ========================================================================== Checking audio filter chain for 44100Hz/2ch/16bit -> 44100Hz/2ch/16bit... AF_pre: af format: 2 bps, 2 ch, 44100 hz, little endian signed int AF_pre: 44100Hz 2ch Signed 16-bit (Little-Endian) alsa-init: got device=0, subdevice=0 alsa-init: 1 soundcard found, using: default det samme kommer om jeg putter "sudo" inn foran mplayer... har det noe å si med skjermkortet mitt tro? noe er ikke som det skal være her iallefall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå