Gå til innhold

Montering av kald katode

Anbefalte innlegg

HAr kjøpt en kald katode på netconnection, men stusser litt... problemet er: hvor skal jeg ta strøm? der følger med to strømstjelerklips (tror det var det far kalte de), en bryter transformator og selve katoden. noen som kan foretlle meg hvor og hvordan kretsen blir? og hvor f jeg kan ta strøm fra? kan jeg bare ta en ubrukt ledning fra psu? i tilfelle hvilken? skal ha 12v...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du tar å klipper over rød ledning fra fire-pins kontakten(12v), kobler denne til bryter.(nederst) ut fra midten til katoden(svarte boksen). putter fire-pins kontakten i en ledig fir-pins kontakt og ferdig.

PS: grunnen til at du kobler lendingene nederst på bryteren er at når du slår bryteren opp vil katoden tenne, istedefor når du slår bryteren ned :grin:

håper dette hjalp :wink:

Lenke til kommentar

Hmm.. hvor mye kostet den? kjøp heller fra 3dfxcool, der får du med ferdigmontert bryter, transformator++, bare og plugge inn i molex`en som en vanlig hd.. nice! :grin: I tilleg følger d med ett beskyttelsesrør rund katoden.. til under 200... Det er bra...

Du må nok koble slik en har svart deg tidligere..

Lenke til kommentar

altså... klipper en rød ledning kobler på bryteren (den oxo følgte med men har montert den i kabinettet allerede)

kobler den på ene enden av bryteren?

kobler rød ledning fra katoden til i andre delen av bryteren og så kobler jeg svart ledning fra katoden sammen med svart fra 4pins? =lys??

argh... må lære meg mer....

Chieftec Scorpio Midi Black

Abit KT-7A RAID

Athlon XP 1900+

2x 256mb sdram

Seagate Barracuda 60gb

[ Denne Melding var redigert av: Slartibartfast på 2002-07-26 23:00 ]

Lenke til kommentar

hmm.... Har klippet og koblet, ikke via bryteren men direkte (sukkerbit). Det lyser nå i ca 5cm i begge ender av katoden:( har jeg for liten psu kansje? Den er på 340.

Dette er det som er koblet på:

Athlon XP 1900+ @ 1699

2x 133mhz 256mb SDRAM

Geforce 256 32mb DDR (får snart ett ASUS Gf4 ti4200 128mb)

Digital doc 5 med 3x 80x80x20 kabinett vifter tilkoblet

2x floppy

16x dvd

8x brenner

Seagate Barracuda 60gb

2x NexNIC ND010W (nettverkskort 10/100)

Creative Soundblaster 5.1

tv kort (med antenne inngang og slikt er ikke sikker på hva det heter)

CPU vifte

Lenke til kommentar

En meget god idé.. hadde det ikke vert for at jeg satte meg på denog nå har 2 halve og noen biter hadde jeg gjort akkurat det:-/

Får skaffe meg noen flere sukkerbiter og lappe sammen ledningene jeg kuttet...

Tror jeg kjøper en som er lettere å montere for en som ikke har så mye peiling....

Tips om hvor?

har foresten rydda rommet slik at jeg ikke skal sette meg på flere komponenter som lå og slang;-)

Lenke til kommentar

Det er egentlig veldig enkelt.

1. Koble av sukker biten.

Den blå og røde skjøtene skal du bruke til å skaffe deg strøm fra andre ledninger uten å måtte kutte.

Den svarte som kommer fra lys delen skal du sjøte deg inn på en svart ledning i pc'en din. f.eks den svarte harddisk ledningen.

Det samme med den røde.

Du trenger ikke være en elektriker for å forstå det.

Vis du fremdeles ikke skjønner dette så tror jeg du er trøtt eller 10 år gammel. :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Dere som skriver at den røde skal på den røde, og den sorte på den sorte skriver feil.

Den røde ledningen fra katoden skal inn på den gule på 12v kontakten, og den sorte på den sorte.

Den røde på den røde gir 5v, og gjør at du bare får lys i halve katoden, mens kobler du på den gule så får du 12v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...