costazi Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hvordan kan jeg slette oppstart menyen etter å ha slettet en av operativ systemene. Jeg hadde to OS ( Win Me og Win2000 ) og har slettet Win2000 men fortsatt kommer Win 2000 og Win Me i oppstart menyen når jeg starter opp Pc'en på nytt. Kan noen hjelpe meg. Takk. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Du må fjerne Windows 2000 fra Boot.ini, men vær forsiktig så du ikke fjerner for mye. Du finner Boot.ini ved å først velge å vise skjulte filer og systemfiler. Skal ligge på rota av C:, men finner du den ikke kan du søke etter den. Lenke til kommentar
costazi Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Klarte ikke å finne boot.ini med søk og hvordan vise skjulte filer og systemfiler. har noen en ide. takk Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Start > Kjør > boot.ini Sett default boot til C: og ventetid til 0 sek, så starter ME uten ventetid og meny. Eks: [boot loader] timeout=0 default=C: [operating systems] C:="Windows ME" multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT="Windows 2000 Professional" /fastdetect Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 En annen mulighet er å starte opp ME i dos modus, og skrive "fdisk /mbr" uten "" da. Da restorer du MasterBootRecorden til det som er default for ME, hvilket er null boot.ini og gå rett til ME. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Quote: On 2001-11-26 11:20, costazi skrev:Klarte ikke å finne boot.ini med søk og hvordan vise skjulte filer og systemfiler. har noen en ide. takk Sånn gjør du i Win98: [*] Åpne "Min Datamaskin" [*] Velg "Vis" > "Mappealternativer" [*] Gå på "Vis" [*] Bla nedover lista til du finner "Skjulte filer" [*] Merk av ved "Vis alle filer" Nå kan du søke etter Boot.ini Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå