Gå til innhold

Post dine photoshoparbeider her

Anbefalte innlegg

Det hadde vært litt artig å se på folks kunnskaper innen photoshop eller lignende programmer. Så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd der man kan legge ut:

* Orginal

* Redigert bilde

* Program

* Fremgangsmåte

Tror det kan være en fin måte å lære seg noe noen triks. Bildene trenger ikke være sånne mange-timers-arbeid-foran-datamaskinen-bilder, små forbedringer er også nyttig for de fleste.

Håper på mange gode innspill her.. (Prøvde å søke litt etter lignende tråder, men fant ingen)

Prøv å ikke gå alt for langt utenfor topic, men hvis noen har andre måter man kunne ha gjort ting enklere, gjerne skriv dette slik at man kan lære litt også.

Dette er ikke noen bildekritikktråd.

AW

Får vel begynne, kan ikke si jeg er noen racer på PS enda.

Orginal

bobbla.jpg

Redigert versjon

bobbla1.jpg

Program : PS elements 2.0

Fremgangsmåte: Lagde nytt lag, gjorde det nye laget svart/hvitt ( Enhance - adjust color - hue/saturation - saturation = - 100) , tok erasertool, visket bort bakgrunnen på orgianlen. Litt pirkejobb, men det er bare å forstørre nok ganger så går det greit.

Ganske grei jobb, tok ikke alt for lang tid

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Mekka så litt, klona hytta og tauet bort. Når jeg kloner kopierer jeg til nye layers hele tiden, for å ha muligheten til å gjøre flere og lett se etterpå hvilken versjon jeg var mest fornøyd med. Lyktestolpen ville brudeparet ha, så ok :ermm: Har som dere ser også fiksa litt farger og div. Har gjort de varmere med levels, colors og contrast. Croppa bildet til slutt. Bildet ble brukt som takkekortet deres (hehe, må jo få skryte litt når en først er her... :whistle: )

Edit: Angrer på at jeg ikke tok disse bildene i RAW-format. Blir så mye enklere å gjøre endringer da.

post-66-1124732767_thumb.jpg

Endret av Superbra
Lenke til kommentar

Orginalen: En scannet A4 utskrift fra en kopimaskin..!

Garden_gloves_Original.jpg

Materialet: Design fra Corel Draw, som ikke skulle trykkes før 3 måneder senere..

Garden_gloves_Display.jpg

Garden_gloves_Tag.jpg

Resultatet: Etter timevis med PS arbeid. Masser av lag, kantlegging og manuell skyggelegging, kloning og, og.. gudene vet hva.

Men vi nådde fristen for katalogen. :yes:

Garden_gloves_Result.jpg

Lenke til kommentar

Etter, ikke veldig mye jobb men...

Måtte fjerne litt tekst, enkelt siden det er mye mørke farger. Så måtte jeg kopiere Audioslave logoen, og speilvende bildet for jeg ville ha det oppe til høyre, også bare klippe det inn. Enkelt, og klappe meg selv på ryggen...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Og lady etter:

Flott hund som vanlig, men jeg syns kontrasten ble litt for hard. Brunfargen på voffen blir litt uvanlig, og gresset blir noe kornete, et område som er sårbart for kontrast.

Dessuten henger man seg opp i halsbåndet, som har en noe uvanlig posisjon. Dette er kun fordi man har sett bilde før, der snoren fortsatt er med, men det er bare en liten detalj.

Syns uansett fargespillet ble betydelig bedre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...