awesnes Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Det hadde vært litt artig å se på folks kunnskaper innen photoshop eller lignende programmer. Så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd der man kan legge ut: * Orginal * Redigert bilde * Program * Fremgangsmåte Tror det kan være en fin måte å lære seg noe noen triks. Bildene trenger ikke være sånne mange-timers-arbeid-foran-datamaskinen-bilder, små forbedringer er også nyttig for de fleste. Håper på mange gode innspill her.. (Prøvde å søke litt etter lignende tråder, men fant ingen) Prøv å ikke gå alt for langt utenfor topic, men hvis noen har andre måter man kunne ha gjort ting enklere, gjerne skriv dette slik at man kan lære litt også. Dette er ikke noen bildekritikktråd. AW Får vel begynne, kan ikke si jeg er noen racer på PS enda. Orginal Redigert versjon Program : PS elements 2.0 Fremgangsmåte: Lagde nytt lag, gjorde det nye laget svart/hvitt ( Enhance - adjust color - hue/saturation - saturation = - 100) , tok erasertool, visket bort bakgrunnen på orgianlen. Litt pirkejobb, men det er bare å forstørre nok ganger så går det greit. Ganske grei jobb, tok ikke alt for lang tid Lenke til kommentar
bigkay Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Her er et bilde jeg var ganske ufornøyd med når jeg fikk det inn på pc'en, men ble veldig fornøyd med det etter en runde i photoshop.. (Her er FØR bildet) Lenke til kommentar
bigkay Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Her er ETTER bildet Endret 16. august 2005 av bigkay Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Tok et bilde her om dagen. Ble en god stud forran dataen med dette bildet. Mye rekonstruering av øyet. Brukte deler av et annet bilde og rekonstruerte det. Ellers levels, kontrast, fargemettning, fargekorruksjon, med mer. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Fikset bildet til en kompis. Lady FØR: Lenke til kommentar
Superbra Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Tok dette bildet ut av bilen når brudeparet syklet på vei hjem fra kirken. (Bildet har vært i bildekritikken også. Her er linken hvis det er av interesse.) Lenke til kommentar
Superbra Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Mekka så litt, klona hytta og tauet bort. Når jeg kloner kopierer jeg til nye layers hele tiden, for å ha muligheten til å gjøre flere og lett se etterpå hvilken versjon jeg var mest fornøyd med. Lyktestolpen ville brudeparet ha, så ok Har som dere ser også fiksa litt farger og div. Har gjort de varmere med levels, colors og contrast. Croppa bildet til slutt. Bildet ble brukt som takkekortet deres (hehe, må jo få skryte litt når en først er her... ) Edit: Angrer på at jeg ikke tok disse bildene i RAW-format. Blir så mye enklere å gjøre endringer da. Endret 22. august 2005 av Superbra Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Orginalen: En scannet A4 utskrift fra en kopimaskin..! Materialet: Design fra Corel Draw, som ikke skulle trykkes før 3 måneder senere.. Resultatet: Etter timevis med PS arbeid. Masser av lag, kantlegging og manuell skyggelegging, kloning og, og.. gudene vet hva. Men vi nådde fristen for katalogen. Lenke til kommentar
Niki Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Super tråd dette:-) Håper flere kan komme med bilder og forklaringer, for jeg er ganske sikker på at vi er mange noen grønne her inne;-) Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Dette er orginalbildet som ble tatt i syden.. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 dette er version nummer en: Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Dette er version nummer 2. (er ikke så god på PS) Håper jeg får tilbakemeldig på hvem som så best ut.. (beklager trippelpost men jeg vet ikke hvordan jeg setter ut fledere bilder på en gang) Lenke til kommentar
Manx Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Fant ut at jeg måtte ha meg et nytt wallpaper... Før: Lenke til kommentar
Manx Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Etter, ikke veldig mye jobb men... Måtte fjerne litt tekst, enkelt siden det er mye mørke farger. Så måtte jeg kopiere Audioslave logoen, og speilvende bildet for jeg ville ha det oppe til høyre, også bare klippe det inn. Enkelt, og klappe meg selv på ryggen... Endret 23. august 2005 av Manx Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Og lady etter: Flott hund som vanlig, men jeg syns kontrasten ble litt for hard. Brunfargen på voffen blir litt uvanlig, og gresset blir noe kornete, et område som er sårbart for kontrast. Dessuten henger man seg opp i halsbåndet, som har en noe uvanlig posisjon. Dette er kun fordi man har sett bilde før, der snoren fortsatt er med, men det er bare en liten detalj. Syns uansett fargespillet ble betydelig bedre. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Eldgammelt bilde ble scannet. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Resultatet etter nitidig arbeid: Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Her er et bildet som er laga av forskjellige filtere pluss litt tegning her og der Tok en del timer Bare trykk på linken http://home.no.net/chrian4/bilder/World%20...%201024x768.jpg Endret 24. august 2005 av joa1234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå