Gå til innhold

Vannkjølingskabinett til dual-radiator

Anbefalte innlegg

Per i dag har jeg mitt vannavkjølte system montert i et Chieftech Dragon Midi-tower, med dual-radiatoren montert i bunnen av kabinettet. De to 120mm viftene som er montert på radiatoren, suger inn luft fra undersiden av kabinettet. Dette er ingen god løsning, med tanke på støv (har støvfilter, men dog).

Nå vil jeg altså ha et nytt kabinett, fortrinsvis et hvor radiatoren kan monteres i toppen. Jeg har blant annet snust litt på Lian Li PC6277B. Dette synes jeg imidletid er litt i dyreste laget, så jeg vil gjerne finne et billigere alternativ. Jeg har også tenkt litt på Antec P180, men det ser ut som om en stor radiator med vifter vil kollidere med hovedkortet, evt. CPU-kjøleren (selv om dette bare ville være en liten vannblokk). PSU i dette kabinettet monteres nemlig i bunnen, så det er ikke mye plass mellom HK og toppen. Hovedkortet som skal benyttes er Abit NF7-SL, som har prosessor-sokkelen montert helt oppe. Med andre ord, krasj...

Noen forslag? Takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Sasuke-kun.

Har ikke noe forslag, men mere en oppfordring.... Kabinettet som du synes var litt for dyrt, altså Lian Li PC6277B, er vel verdt investeringen. Har selv et slikt kabinett, dog den utgaven i silver og det er helt supert. Har ikke dual radiator, men jeg vet at det er plass.

Kabinettet kommer med to ferdiglagde hull i toppen av "kassa". Et til Strømforsyningen (120 mm) og et til vannkjølingen (120 mm). Når du skal ha 2 vifter så må du nok lage hull til den andre vifta selv, men det er ikke noe problem siden kabinettet er av veldig bra kvalitet. Gir ikke etter og bølger om du borer eller skjærer i det.

Har hatt dette kabinettet i 6 mnd nå og kommer no ikke til å bytte. Det kan også kombineres med en Vapochill om man ønsker en noe mer ekstrem kjøling.

I tillegg er det også langt nok til et E-ATX om du vil ha det en gang. Muligheten for utvidelse av f.eks flere HDD's så kan du jo kjøpe til en HDD bay som holder enten 3 eller 4 hdd med vifte og filter i front.

-BA-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...