Gå til innhold

Hva er gjengetape, og hvordan brukes det (Løst)

Anbefalte innlegg

Som topic sier: Hva er gjengetape, og hvordan brukes det? Skal bestille noen nipler til vanntanken min hos Microplex, og det står i beskrivelsen at de må brukes sammen med gjengetape. Men det har ikke noe sånt på lager, ei heller står det noe om hvorfor man trenger det. Jeg kom over dette såkalte teflonbåndet. Er det hva jeg leter etter?

Og i så fall, hvordan brukes det? Skal man feste tapen rundt skrusiden på niplene, og så dytte dem nedi? Eller hva?

Takk på forhånd :)

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det "teflonbåndet" kan du godt bruke!

Btw; Merkelig hvordan enkelte nettsider beskriver produktene sine, av og til! De kunne jo kalt det gjengetape i stedet, for det er jo nettopp hva det er!

Tapen bruker du slik:

Ta for deg en nippel, og hold den i høyre hånd, med gjengene mot din venstre.

legg så an enden på tapen oppå gjengepartiet, og klem den fast med en fingertupp. og surr så på et par-tre runder med tape.

Denne kan godt strekkes litt under pålegginga, slik at den drar seg godt nedi gjengene på nippelen. Til slutt klipper du av tapen, eller strekk den såpass hardt at den ryker av.

Får du det ikke tett i første omgang, så legg på et par runder til.

Lenke til kommentar

teflontape og gjengetape er nok det samme.

gjengetape brukes på gjenger for å gjøre de helt tette. Det er et tynt teflonbelegg som fyller i alle små hull som evt kommer i gjenger. Det hindrer rett og slett lekkasje i gjengene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...