Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firewall med Windows 2000 server og Active Directory

Anbefalte innlegg

Jeg har ett native windows 2000 nettverk som kjører Active Directory Jeg er nødt til å ha en brannmur på server maskinen, hvilken burde jeg velge?? Jeg prøvde med ZoneAlarm som er en meget god brannmur, men når man kjører den på en server så går påloggingen i nettverket utrolig sakte. Finnes det brannmurer som er laget spesiellt mtp windows 2000 server og eller Active Directory??

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også lett etter slike firewaller, men jeg vil ha en med støtte for Windows 2k Server routing. Da kan det gå med Norton Personal Firewall, for den slår seg av under oppstart. Jeg vet ikke hvordan den funkerer med Active Directory.

Virker ikke den må du nok kjøpe en proff firewall og det er dyrt.

Lenke til kommentar

Quote:

Sir_Arcus skrev (2002-07-27 00:05):

Hvorfor ikke bruker MS sin egen ISA server? (Internet Security & Acceleration Server) etterkommeren til MS Proxy 2.0

Fordi ISA-server ikke er anbefalt å kjøre på samme maskin som noe som kjørere noe annet på nettet og spedielt ikke på en maskin som kjører AD.

Når det er sagt så er ISA-server ganske bra da :wink:

Dog ville jeg nok heller lagt inn smoothwall e.l. på en annen gammel PC.

Lenke til kommentar

Hvor mange brukere har du internt i nettverket? Hvor mange brukere skal ha tilgang utenfra, hvilken type brukere er dette og hvilke tjenester skal de ha tilgang til?

Hvor sensitive data finnes i nettverket? Hvor kritisk er det hvis noen klarer å trenge seg inn utenfra? Er det bedrift/privat?

Lenke til kommentar

Jeg skal kun ha en 4-5 brukere i nettverket, ingen skal skal kunne koble seg til utenfra. Siden dette kun er ett hjemmenettverk så finnes det ikke så mye sensitiv data, men jeg er nødt til å få satt opp en brannmur på serveren da hele nettverket har tilgang til internet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...