DestructO Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg skal kjøpe meg laptop som jeg har funnet ut at jeg er villig til å betale max 20k for - helst mindre Jeg skal bruke pc'en til skole og til spill, den skal bæres rundt en del... Den er nødt til å kunne støtte alle dagens spill. Noen forslag ? PC'er jeg har vurdert er acer ferrari 4000, acer 8103 og dell i9300 hjelp Lenke til kommentar
Ferrari-5005 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) hei DestructO. kjøp dette acer 8104 hvis du vil spille de nyeste spill:acer 8104 da har du maskin for 3 år Endret 3. juli 2005 av veijo Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Har du lnker til produktene? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Om batteritid er viktig er vel ingen av de du foreslår spesielt gunstige... Dell 9300 er forøvrig ikke spesielt praktisk å bære med seg (17" widescreen skjerm er stort når det kommer til nettopp dette), men det er jo ei knall maskin. Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 hei DestructO. kjøp dette acer 8104 hvis du vil spille de nyeste spill:acer 8104 da har du maskin for 3 år de selger ikke 8104 på itbutikken.no og de er mye billigere, derfor tar jeg heller en 8103 og oppgraderer rammen, prossesorn er vel ikke så stor forskjell på Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Har du lnker til produktene? http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...&sbc=inspn_9300 <-- DELL https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?land=...land=45&land=47 <-- 8103 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=51788 <-- ferrari Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Vist du tåler å bære litt så er jo kanskje Dell Inspiron XPS Gen 2 å foretrekke. Den har den beste graffikk løsningen til i dag på "berbare" Dell Inspirion XPS Gen 2 Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Om batteritid er viktig er vel ingen av de du foreslår spesielt gunstige... Dell 9300 er forøvrig ikke spesielt praktisk å bære med seg (17" widescreen skjerm er stort når det kommer til nettopp dette), men det er jo ei knall maskin. det er akkurat størrelsen som gjør at jeg ikke kjøper den men jeg vet ikke helt hvor mye det har å si Lenke til kommentar
kvase Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 her har du 3 muligheter som du burde se på muligheter for selv og configrere selv hva du vill ha. http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Note...tDgryMWmCkLyJVM Lenke til kommentar
jingt Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Vist du tåler å bære litt så er jo kanskje Dell Inspiron XPS Gen 2 å foretrekke.Den har den beste graffikk løsningen til i dag på "berbare" Dell Inspirion XPS Gen 2 Den er absolutt å foretrekke. I følge hw-test så fikk den litt under 12000 på 3dmarks 03, som ikke er annet enn imponerende http://www.hardware.no/artikkel/15844/4 Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Vanskelig å få ei maskin som både skal være lett å bære rundt og funke til spilling. Kommer veldig an på hva du spiller, men hvis du spiller tunge spill som BF2 er nok XPS det beste alternativet. Men den blir nok gjerne en del dyrere enn 20 000 hvis du skal ha de resultatene hardware fikk ved sin test. Acer sin 8000serie er på mange måter en mellomting. Du får verken ei maskin som er lett å bære rundt eller som er veldig god til spill. Men du får ei maskin som allikevel er betydelig lettere enn XPS og du får ei maskin som klarer å kjøre en del spill. Selv om jeg personlig ikke ville likt å spilt BF2, GTA etc med den maskina regner jeg med at du klarer å få det til å fungere om ikke optimalt. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Vanskelig å få ei maskin som både skal være lett å bære rundt og funke til spilling. Kommer veldig an på hva du spiller, men hvis du spiller tunge spill som BF2 er nok XPS det beste alternativet. Men den blir nok gjerne en del dyrere enn 20 000 hvis du skal ha de resultatene hardware fikk ved sin test. Acer sin 8000serie er på mange måter en mellomting. Du får verken ei maskin som er lett å bære rundt eller som er veldig god til spill. Men du får ei maskin som allikevel er betydelig lettere enn XPS og du får ei maskin som klarer å kjøre en del spill. Selv om jeg personlig ikke ville likt å spilt BF2, GTA etc med den maskina regner jeg med at du klarer å få det til å fungere om ikke optimalt. Du får kanskje et litt svakere resultat hvis du vil ha det til den prisen, men pentium m 2ghz er absolutt ikke en dårlig prosessor. Går vel ann å klokke noen mhz Du kommer til å få en MYE bedre spillopplevelse med XPS, vær klar over det. Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Vanskelig å få ei maskin som både skal være lett å bære rundt og funke til spilling. Kommer veldig an på hva du spiller, men hvis du spiller tunge spill som BF2 er nok XPS det beste alternativet. Men den blir nok gjerne en del dyrere enn 20 000 hvis du skal ha de resultatene hardware fikk ved sin test. Acer sin 8000serie er på mange måter en mellomting. Du får verken ei maskin som er lett å bære rundt eller som er veldig god til spill. Men du får ei maskin som allikevel er betydelig lettere enn XPS og du får ei maskin som klarer å kjøre en del spill. Selv om jeg personlig ikke ville likt å spilt BF2, GTA etc med den maskina regner jeg med at du klarer å få det til å fungere om ikke optimalt. Du får kanskje et litt svakere resultat hvis du vil ha det til den prisen, men pentium m 2ghz er absolutt ikke en dårlig prosessor. Går vel ann å klokke noen mhz Du kommer til å få en MYE bedre spillopplevelse med XPS, vær klar over det. Jo jeg er klar over det, men prisen blir betydelig over 20.000kr når jeg konfigurerer den sånn som jeg vil ha den, og da tror jeg i så fall at i9300 er et bedre alternativ. denne kommer på 17.000 sånn som jeg vil ha den. Men begge disse er jo veldig store maskiner, litt kjip å bære med seg tror jeg, men vet egentlig ikke... BTW: jeg er ikke så veldig begeistra for de laptoppene som butikker får inn som barebones og hvor de setter inn deler selv... (til dere som har anbefalt meg det) Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Ok. Acer Travelmate 810X vil jeg tro skal dekke dine behov helt glimrende. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Ok. Acer Travelmate 810X vil jeg tro skal dekke dine behov helt glimrende. Evt. Acer Ferrari 4000, men vet ikke hvordan den reele batteritiden er på den. Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Ok. Acer Travelmate 810X vil jeg tro skal dekke dine behov helt glimrende. Evt. Acer Ferrari 4000, men vet ikke hvordan den reele batteritiden er på den. Ja, acer ferrari4000 var jo en av dem som var en god kandidat. batteri tiden ligger et sted mellom 2,5t og 3t... er litt dårlig, men Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Tror 8100 er nærmere 4 timer. Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Tror 8100 er nærmere 4 timer. korekt =) Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Ferrari virker for meg til å være dyr i forhold hva man får i andre maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå