Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet meg til sikret nettverk...

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at det var på tide å sikre mitt trådløse nettverk så jeg endret ssid navnet, gjorde slik at ssid ikke blir sendt ut. Aktiverte så wep og satte denne til automatisk og prøvde også både åpen og share. Problemet er at min bærbare ikke klarere å koble seg til nettverket som da er sikret. Den spør om nettverksnøkkel som er på godt over 15 tegn tror jeg. Det andre problemet er rett og slett ruteren ikke får kontant med den bærbare pga av I.P. svikt. Dersom jeg prøver å "reparere" nettverket på bærbare så er det "klarte ikke å fornye I.P." feil jeg får.

Setter pris på litt hjelp her.

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte at det var på tide å sikre mitt trådløse nettverk så jeg endret ssid navnet, gjorde slik at ssid ikke blir sendt ut. Aktiverte så wep og satte denne til automatisk og prøvde også både åpen og share. Problemet er at min bærbare ikke klarere å koble seg til nettverket som da er sikret. Den spør om nettverksnøkkel som er på godt over 15 tegn tror jeg. Det andre problemet er rett og slett ruteren ikke får kontant med den bærbare pga av I.P. svikt. Dersom jeg prøver å "reparere" nettverket på bærbare så er det "klarte ikke å fornye I.P." feil jeg får.

Setter pris på litt hjelp her.

X.

Når du har aktivert WEP så må du også legge inn nøkkelen på den maskinen du vil koble til routeren. Det er tross alt litt av poenget med WEP. Dersom du ønsker å sikre nettet mot at uvedkommende skal koble seg til uten å bruke nøkkel, så bør du heller aktivere MAC-filtrering og legge inn MAC adressen til de maskinene du ønsker å tillate.

Lenke til kommentar

Det genereres typisk en nøkkel som ser noe slikt ut:

Bcwtgg-12fdtes-TledCdtgekd-grsktG3s- ........ osv.

Det er denne jeg manuelt må skrive inn på de enhetene jeg ønsker å koble til? Virket liksom litt for komplisert å måtte taste inn alle de tallene. Det er mulig å ha flere wep keys, er det noe vits? Er det slik at det fortsatt bare er den øverste av evt flere som skal skrives inn i de enhetene jeg ønsker å koble til?

x.

Lenke til kommentar
Det genereres typisk en nøkkel som ser noe slikt ut:

Bcwtgg-12fdtes-TledCdtgekd-grsktG3s- ........ osv.

Det er denne jeg manuelt må skrive inn på de enhetene jeg ønsker å koble til? Virket liksom litt for komplisert å måtte taste inn alle de tallene. Det er mulig å ha flere wep keys, er det noe vits? Er det slik at det fortsatt bare er den øverste av evt flere som skal skrives inn i de enhetene jeg ønsker å koble til?

x.

Hva ville poenget med WEP være dersom du ikke trengte å skrive inn nøkkelen på de enhetene du ønsker å koble til nettverket? Dersom du bruker flere nøkler, skriv inn en av dem for å koble deg til. Du skal bare behøve å gjøre dette en gang for hver enhet du ønsker å koble til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...